۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۸۸۲۹۹
دبیر اجرایی ستاد غدیر خم سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری برنامه‌های دهه ولایت با محوریت وحدت در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بزمانی با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌ها در دهه امامت و ولایت به سمت وحدت سوق پیدا می‌کند، گفت: برنامه‌های دهه امامت و ولایت به شکلی خواهد بود که رنگ و بوی مردمی بودن خودش را داشته باشد.
غدير

حجت الاسلام عیسی بزمانی، دبیر اجرایی ستاد بین‌المللی غدیر خم سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: امیرمؤمنان(ع) معیار زندگی و محور وحدت شعار امسال دهه امامت و ولایت است بنابراین به دنبال آن هستیم که برنامه‌ها و فعالیت‌ها در دهه امامت و ولایت به این سمت و سو سوق پیدا کند.

 

دبیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر خم سیستان و بلوچستان افزود: دستگاه‌های اجرایی در رده‌های مختلف علاوه بر فعالیت‌های درون سازمانی، در مساجد، تکایا، هیئات مذهبی و بقاع متبرکه، برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی ادارات و سازمان‌ها در دهه امامت و ولایت انجام شود، ادامه داد: رسیدگی به اقشار مختلف در اولویت دستگاه های اجرایی در دهه ولایت و امامت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام بزمانی عنوان داشت: همچنین دستگاه های اجرایی برنامه های فرهنگی و تبلیغی از قبیل: انشاء نویسی برای دانش آموزان، مسابقات مقاله نویسی، مسابقات خوشنویسی، شعر، نقاشی و عکاسی، جلسات معرفتی و آگاهی بخشی، مسابقات قرآنی و نهج البلاغه، جلسات پرسش و پاسخ در دانشگاه‌ها برای جامعه هدف خود  در این دهه داشته باشند.

 

وی افزود: کسانی در فضای مجازی فعالیت فرهنگی و هنری دارند در ایام دهه امامت و ولایت نگاه ها را به سمت و سوی این دهه متمرکز کنند.

 

دبیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر خم در استان خاطرنشان کرد: برنامه های دهه امامت و ولایت به سمت و سویی خواهد رفت که رنگ و بوی مردمی بودن خودش را داشته باشد.

 

حجت الاسلام بزمانی گفت: در سال گذشته فعالیت های خوبی در دهه امامت و ولایت در استان انجام شد که یکی از آنها دعوت از سخنرانانی از مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود.

 

وی افزود: همچنین سال گذشته برای نخستین بار در 30 مسجد خطبه خوانی در طول ایام دهه امامت و ولایت انجام شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشن عید سعید غدیر در میعادگاه نماز جمعه سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه عید سعید غدیر خم با روز جمعه تقارن پیدا کرده، جشن عید سعید غدیرخم در میعادگاه های نماز جمعه سراسر استان قبل از خطبه های نماز جمعه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام بزمانی اضافه کرد: سال گذشته دستگاه های اجرایی و خیرین در مجموع 21 میلیون و 188 هزار تومان به بنیاد غدیر کمک کردند و نیز 11 میلیون تومان از بنیاد بین‌المللی به استان اختصاص پیدا کرد./831/302/ب2

ارسال نظرات