۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۸۸۳۰۱
خبرگان بصیر(12)

داشتن بصیرت نخستین شرط نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به عنوان شخصیت های مهم و تاثیرگذار در انتخابات آینده هستند ازاین رو می بایست اولین شرط یعنی بصیرت را که شاخصه اصلی است در شرایط فعلی داشته باشند.
حجت‌الاسلام يوسف جمالي مدير حوزه علميه خواهران استان بوشهر
حجت الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر در تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی اسلامی است که مردم با رأی خودشان، آینده و سرنوشت کشور را در چارچوب‌های دین اسلام تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کنند.
وی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری نماد مردم سالاری دینی است، افزود: آنچه مردم سالاری دینی را از دموکراسی اسلامی جدا می کند، در چارچوب احکام اسلامی معرفی می شود.
حجت الاسلام جمالی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مجلس شورای نگهبان در چارچوب احکام اسلام و مزین به انقلاب اسلامی ایران است، ازاین رو نظام ما، نظام جمهوری اسلامی و بر پایه مردم سالاری دینی است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون شرایط حساسی را در جهان طی می کند، از این رو حساسیت و وقت بیشتری را برای انتخابات آینده در پیش رو دارد و این انتخابات نه تنها بر نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه بر نظام جهان تاثیر مثبت یا منفی در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام جمالی گفت: شرایط کنونی جهان اسلام و مسائل منطقه ای و حمله به کشورهای اسلامی و عالم تشیع حساسیت مسئله‌ انتخابات را دوچندان کرده و لازم است با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری با این مسأله روبرو شد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در بیان ویژگی‌ها و شاخصه های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به عنوان شخصیت های مهم و تاثیرگذار در انتخابات آینده هستند ازاین رو می بایست اولین شرط را یعنی بصیرت را که شاخصه اصلی است در شرایط فعلی داشته باشند.
وی افزود: دومین شاخصه بعد از بصیرت، ولایتمداری است و شاخصه دیگر را تعهد و دینداری نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است.
حجت الاسلام جمالی در تبیین نقش و شناخت جایگاه مجلس خبرگان رهبری برای مردم بیان داشت: استفاده از رسانه ها و فضای مجازی برای شناخت جایگاه و کارکرد مجلس خبرگان رهبری در جامعه برای مردم می تواند مفید و مؤثر واقع شود./833/ت302/ج
ارسال نظرات