۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۸۸۳۳۴
استاد دانشگاه:

آمریکا از هر فرصتی برای منزوی کردن ایران استفاده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: اوباما آشکار مطرح می‌کند که هیچ کشوری نباید توان مقابله با اسرائیل را داشته باشد به همین دلیل از هر فرصتی برای به انزوا کشاندن قدرتی چون ایران استفاده خواهد کرد.
توافق هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام امیرعباس عبدالهی پژوهشگر و مدرس دانشگاه پیش از ظهر امروز در نشست خبری خاورمیانه پسا توافق که در سالن جلسات سازمان بسیج بین‌الملل برگزار شد، گفت: قبل از توافق توان ایران قابل مقایسه برای رقبای منطقه‌ای بود اما بعد از برجام توان ایران برای رقبای منطقه‌ای به ویژه درباره سه کشور عراق، سوریه و یمن غیرقابل مقایسه شد.

 

وی افزود: اگر کنگره آمریکا با توافق مخالفت می‌کند به این دلیل است تا دلارهای هسته‌ای به ایران نرسد زیرا اگر ایران به قدرت برسد متحدان غرب را به چالش کشیده و نفوذ ایران را در کشورهای عربی زیاد می‌کند.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: اوباما آشکار مطرح می‌کند که هیچ کشوری نباید توان مقابله با اسرائیل را داشته باشد به همین دلیل اگر هلال شیعی گسترش پیدا کند توان اسرائیل به زیر صفر می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام عبدالهی اظهار داشت: وجود میادین عظیم نفتی و بازار فروش کالا در منطقه خاورمیانه از جمله مسائلی است که آمریکا نسبت به آن عقب‌نشینی نخواهد کرد و در مقابل قدرت منطقه‌ای چون ایران خواهد ایستاد.

 

وی گفت: آمریکا از هر فرصتی برای به انزوا کشاندن ایران استفاده خواهد کرد، خارج کردن حماس از محور مقاومت، ضربه زدن به انصارالله، تغییر ساختار حکومت‌ها و معرفی خود به عنوان حلال مشکلات؛ از جمله این فرصت‌ها است.

 

این پژوهشگر با اشاره اقدامات لازم ایران در مقابله با آمریکا گفت: تعادل‌سازی ایفای نقش سازنده در پیشبرد راه‌حل بدون تنش، حضور در افغانستان و پاکستان برای ثبات داخلی ایران، حضور در بازار کشورهای آسیای میانه، فعال کردن جنبش غیرمتعهدها به عنوان بازوی کلید اجرایی از جمله اقدامات در مقابله با آمریکا می‌تواند باشد./807/202/ب1

ارسال نظرات