۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۸۸۳۳۹
صبح امروز برگزار شد؛

همایش نقش نماز در تحکیم بنیان خانواده

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش نماز در تحکیم بنیان خانواده در خرم آباد با حضور کارکنان استانداری لرستان برگزار شد.
همايش نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، همایش نقش نماز در تحکیم بنیان خانواده، صبح امروز، با حضور کارکنان استانداری لرستان، در سالن آمفی تئاتر این نهاد برگزار شد.

 

خانواده از مهم ترین نهاد در جامعه است و نقش بسزایی در تحکیم باورهای دینی در بین فرزندان و جامعه دارد، هدفف از برگزاری این همایش تحکیم بنیان خانواده است.    

 

لیلا سلاحورزی، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان، در همایش نقش نماز در تحکیم بنیان خانواده، گفت: تحکیم بنیان خانواده یکی از اصول و دستور کارهای دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان است.

 

وی با بیان این که خانواده نخستین و کوچک‌ترین واحد اجتماعی است که در هر کشور شکل می‌گیرد، افزود: اگر در این واحد کوچک تربیت درست انجام نگیرد جامعه‌ای سالم و خوب نداریم.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: اگر خانواده سالم باشد جامعه‌ای سالم داریم  چراکه جامعه از تجمع خانواده‌ها به وجود می‌آید.

 

اقامه نماز موجب پایداری بنیان خانواده می شود

سلاحورزی با بیان این که اقامه نماز موجب پایداری بنیان خانواده می شود، عنوان داشت: اقامه نماز موجب وجود تواضع در نهاد خانواده می شود.

 

وی ایجاد محبت در نهاد خانواده، نشاط، دوری از پرخاشگری و نامهربانی را از دیگر آثار اقامه نماز بیان کرد.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان اقامه نماز را برای دوری از کبر و غرور بیان کرد و اظهار داشت: اقامه نماز اول وقت توسط والدین موجب انتقال تواضع بین فرزندان می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آثار نماز در بین افراد خانواده و نهادینه شدن این فرهنگ موجب شکل گیری خانواده‌ای منسجم و پایدار می شود.

 

سلاحورزی شخصیت دادن به افراد خانواده را از دیگر آثار نماز بیان کرد و گفت: نمازخوان‌ فردی است که در درجه اول برای خود و پس از آن برای دیگران شخصیت قائل می شود.

 

وی شخصیت بخشی به افراد در راستای اقامه نماز را کار توجه به بُعد روانی خانواده بیان کرد و اظهار داشت: اگر شخصیت در خانواده رشد پیدا کند در جامعه نیز رشد پیدا می‌کند.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: رشد شخصیت در جامعه موجب ایجاد جامعه ای منسجم می‌شود، ضروری است خانواده ها به مسأله اقامه نماز توجه ویژه ای داشته باشند./9459/202/ب3

ارسال نظرات