۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۸۸۳۴۹
در تهران؛

دومین همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با موضوع کارآفرینی اشتغالزایی پیش از ظهر امروز در مرکز نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
زنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سهیلا جلودار زاده، رییس ستاد اجرایی دومین همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با موضوع کارآفرینی اشتغالزایی که پیش از ظهر امروز در سالن خلیج فارس مرکز نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت: سال ها است که جامعه جهانی به فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان جهان توجه پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه عزم ملی ایجاد شده است که وضعیت را در این رابطه بهبود می‌بخشد و زنان ایران هم کار خود را آغاز کرده اند، اظهار داشت: مهم‌ترین بخش زیربنایی برای رسیدن به این توسعه آموزش است و این بخشی از برنامه توانمندسازی دولت‌ها برای رسیدن به جایگاه برتر است، در ایران نیز باید زنان و مردان دولت و ملت به مسأله آموزش توجه داشته باشند.

 

رییس ستاد اجرایی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد ورودیان دانشجویان را زنان تشکیل و مسأله کار، شغل و کارآفرینی در این رابطه مطرح می شود، از این رو باید مشارکت خوبی در سیاست گذاری داشته باشیم و توان اقتصادی زنان تقویت شود.

 

جلودارزاده در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم به لطف خدا و اراده هاجرگونه که هفت بار برای حفظ فرزندش تلاش کرد تا از دل سرزمین خشک و بی آب علف چشمه ای جوشید این آموزه اسلامی به ما یاد دهد تا سعی و تلاش خود را ادامه دهیم.

 

رییس ستاد اجرایی همایش از رونمایی کتاب یک صد بانوی کار آفرین خبر داد و مطرح کرد: جایزه بانوان کار آفرین در روز جمعه اهداء خواهد شدو در برپایی این همایش سازمان امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزات صنعت و وزارت کار تعاون امور اجتماعی و وزرات امور بخش بین الملل تلاش های را داشته اند.

 

جلیل خاوند کار رییس کمیته علمی همایش در ادامه مراسم با اشاره به مفهوم توسعه پایدار، گفت: مفهوم توسه پایدار این است کشورها در فاصله زمانی  به رشد اقتصادی دست می یابند اما این رشد اقتصادی تداوم نمی یابد، در ترکمنستان رشد اقتصادی است امام معلوم نیست این رشد اقتصادی ادامه یابد، چین با قدرت زیادی در زمینه رشد اقتصادی پیش می رود و به نوعی که ممکن است جایگزین آمریکا شود.

 

رییس کمیته علمی همایش با یان اینکه ما امکانات زیادی برای رشد و توسعه داریم، گفت: در حوزه نیاز به دانش در ایران پیشرفت های خوبی داشته ایم، این حاصل تلاش مردم ایران است./818/202/ب2

ارسال نظرات