۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۸۸۳۵۳

سال تحصیلی حوزه‌های علمیه ماهنشان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ حوزه‌های علمیه خواهران و برادران شهرستان ماهنشان استان زنجان از امروز کار خود را آغاز کرده و با حضور امام جمعه شهرستان رسما شروع سال تحصیلی را جشن گرفتند.
سال تحصیلی حوزه‌های علمیه ماهنشان آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور، امام جمعه ماهنشان، امروز در همایش افتتاحیه حوزه های علمیه شهرستان ماهنشان با اشاره به نقش تأثیر گذار علما در هدایت جامعه گفت: نقش علمای دین در هدایت مردم به سوی حق و رستگاری از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است و آن هم در روایات و فرمایشات اهل بیت (ع) مشخص است.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در حفظ و گسترش دستاوردهای علما تصریح کرد: علمای دین با تحمل رنج ها و مشقت ها در طول عمر با برکت خود، به استنباط احکام الهی پرداخته و باورها و فرهنگ های دینی را با کتاب ها و سخنرانی های خود در دل مردم جای داده و از جان و دل در حفظ منافع دین مبین اسلام و تشیع کوشیده اند و در این زمینه، حوزه های علمیه نقشی مهم در حفظ و نشر این دستاوردها داشته و دارند.

 

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به جایگاه مذهبی مردم این شهرستان اظهار داشت: مردم شهرستان ماهنشان باید قدر این نعمت ها را بدانند و در راستای ارتقای علم و دانش خود بکوشند و از برنامه های دینی و مذهبی با توجه به این که از اعتقاد بالایی برخوردارند استقبال کنند.

 

در ادامه این همایش، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب، امام جمعه شهر دندی با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه در روشنگری های اجتماعی تأکید کرد: حوزه های علمیه سفیران هدایت در عرصه های مختلف هستند و باید این نهادها تقویت شوند.

 

وی در ادامه حوزه های علمیه را از ستون های اصلی انقلاب اسلامی شمرد و گفت: حوزه‌های علمیه قوام اصلی و ستون مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که عالمانی برای ترویج و تبلیغ و تبیین احکام الهی ودین اسلام تربیت می کنند.

 

امام جمعه دندی در پایان با اشاره به وظیفه دینی طلاب افزود: طلاب باید با اخلاص و نظم در راستای ترویج فرهنگ و احیای ارزش های دینی و انسانی گام برداشته و زمانی می تواند موفقیت کسب کند که این دو مورد را رعایت کند. /949/202/ب3
 

ارسال نظرات