۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۸۸۳۶۳

اخبار کوتاه فرهنگی از کاشان

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد مناسبت های شهر جوشقان قالی، از برگزاری یادواره چهل و هفت شهید جوشقان قالی و سه شهید گمنام در مسجد جامع جوشقان قالی از توابع بخش قمصر کاشان خبر داد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم راونجی دبیر ستاد مناسبت های شهر جوشقان قالی شهرستان کاشان گفت: یادواره شهدا با هدف زنده نگه داشتن و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با سخنرانی حجت الاسلام  حسین جوشقانیان، مداحی مداح اهل بیت حاج ابوذر بیوکافی و اجرای گروه تواشیح قمر بنی هاشم (ع) جانبازان استان قم از ساعت19:30روز پنج شنبه 26 شهریور درمسجد جامع جوشقان قالی با شعار‹‹ خودتان را آماده کنید برای مبارزه با استکبار›› برگزار می شود.

 

وی همچنین از برپایی نخستین نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان نسل دفاع مقدس از 25تا 28 شهریورماه سال جاری در مسجد جامع جوشقان قالی خبر داد وگفت: در این نمایشگاه کتب و نشریات، عکس، پوستر، وسایل و ادوات نظامی مرتبط با دفاع مقدس، مذهب و اعتقادات مذهبی در نسل دفاع مقدس، رهبری امام خمینی (ره) در سال های دفاع مقدس، بسیج مردمی در سال های جنگ تحمیلی ارائه می شود.

 

فرمانده پایگاه بسیج شهید دستغیب جوشقان قالی، ارائه توانمندی ها و دستاوردهای نسل تربیت شده در مدرسه دفاع مقدس در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن، ارتقای سطح دانش و آگاهی نسل امروز از دفاع مقدس و سال های جنگ، آشنایی با تفکرات، جهان بینی و دیدگاه نسل دفاع مقدس، معرفی ابعاد مختلف شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را از دیگر اهداف یادواره شهدا و نمایشگاه عنوان کرد.

 

لازم به ذکراست، یادواره 47 شهید جوشقان قالی و 3 شهید گمنام به همت پایگاه بسیج شهید دستغیب، ستاد یادواره شهدا و جمعی از بسیجیان و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و بنیاد شهید و امور ایثارگران پنج شنبه 26 شهریور ماه در مسجد جامع جوشقان قالی از توابع بخش قمصر کاشان برگزار می شود.

 

نخبه قرآنی آران و بیدگل نماینده استان اصفهان در اردوی آموزشی استعدادهای درخشان قرآنی کشور

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: نخبه قرآنی آران و بیدگل به‌عنوان نماینده استان اصفهان در پنجمین اردوی آموزشی استعدادهای درخشان قرآنی کشور شرکت کرد.

 

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: نخبه قرآنی آران و بیدگل به‌عنوان نماینده استان اصفهان در پنجمین اردوی آموزشی استعدادهای درخشان قرآنی کشور که از 16 تا 23 شهریورماه به همت سازمان دارالقرآن الکریم کشور در اردوگاه شهید حقانی استان البرزبرگزار شد شرکت کرد.

 

وی افزود: سازمان دارالقرآن الکریم کشور برای انتخاب شرکت کنندگان در این اردوی آموزشی آزمون آمادگی استعدادهای درخشان قرآنی را از بین نخبگان برتر جشنواره ملی نغمه های آسمانی برگزار کرد که تنها پنج نفر از استان اصفهان از جمله محمدجواد نصیری از آران و بیدگل موفق به کسب حدنصاب نمره و حضور در این اردوی شدند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل یاد آورشد: جشنواره ملی نغمه‌های آسمانی در سال 90 با هدف شناسایی قاریان مستعد نوجوان سراسر کشور در سازمان دارالقرآن الکریم اجرا شد و حدود 2 هزار نفر آثار تلاوت خود را برای جشنواره ارسال کردند که از بین این افراد 400 نفر با گذراندن دوره‌ها به مراحل بعدی راه پیدا کردند و در نهایت یکصد نفر برگزیده شدند که از بین آنها تعداد سی وشش نفر نخبه برتر قرآنی کشور پس از گذراندن چهار دوره خود را به پنجمین دوره این اردو رساندند.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: محمد جواد نصیری حافظ، قاری و مؤذن آران و بیدگلی در سال 92 از سوی شبکه قرآن و معارف سیما به‌عنوان نخبه قرآنی کشور معرفی شده است.

 

به گفته وی، رتبه نخست حفظ کل قرآن کریم در مسابقات دانش آموزی کشور سال 90 در اراک، رتبه نخست قرائت قرآن هلال احمر کشور در سال 90 در شهر کرد، رتبه نخست ترتیل، اذان و قرائت سازمان اوقاف در سال 90، رتبه عالی قرائت سازمان دارالقرآن کریم تهران سال 91، رتبه نخست دومین جشنواره هم آوایی نغمه های آسمانی در سال 91، رتبه نخست رشته حفظ سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کشور در سال 93، رتبه ممتاز رشته اذان مسابقات اوقاف کشور در سال 93، رتبه نخست کشوری رشته قرائت مسابقات دارالقرآن کشوربرخی از رتبه های کشوری این استعداد درخشان قرآنی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل یاد آورشد: محمد جواد نصیری همچنین با انتخاب شورای عالی قرآن کریم در جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان سال 93 در امامزاده پنج تن (ع) تهران همراه با قاریان نوجوان و ممتاز استان های مشهد، قم، یزد و تهران، کل قرآن کریم را به شیوه ترتیل قرائت کرد که این مراسم در قالب برنامه نسیم وحی در طول ماه رمضان آن سال هر روز از شبکه دو سیما پخش شد.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: محمدجواد نصیری همچنین به درخواست رادیو قرآن در مردادماه سال جاری برای ضبط تلاوت در استودیو رادیو قرآن حاضر شد و سوره های مختلف قرآن از سوی این نخبه قرآنی تلاوت و ضبط رادیویی شد تا در طول سال در رسانه ملی پخش شود.

 

اجرای طرح پیوند آسمانی در سه امامزاده عظیم الشأن کاشان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: علیرغم اینکه در کاشان موقوفاتی متنوع با نیت کمک هزینه ازدواج وجود ندارد اما طرح پیوند آسمانی از محل تنها موقوفه کاشان که دارای نیت کمک به امر ازدواج  است  برگزار شد.

 

حجت الاسلام جعفر جنتی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: این طرح به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و با هدف ترویج فرهنگ با ارزش وقف در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی المبرقع(سلطان امیراحمد) برگزار شد.

 

وی با اشاره به وقف دو ثلث ازدرآمد سهام شرکت ایثارفجر کاشان توسط توسط جعفرعلی هیزمی خیرو واقف کاشانی جهت صرف کمک جهیزیه خواهران ویا مسکن برادران عضو نهاد قرآن که در زمینه حفظ قرآن تلاش می‌کنند و یا حافظ قرآن شده اند گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و شناسایی مزدوجین این نهاد در سال جاری همزمان با فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه(س) ضمن برگزاری مراسم معنوی باشکوهی در بقاع متبرکه کاشان به ویژه، احمد بن موسی و دعوت از قاریان و حافظان نهاد قرآن کریم کاشان در آستانه این پیوند آسمانی زندگی مشترک  خود را آغاز کردند./1307/203/ب3

ارسال نظرات