۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۸۸۳۸۳
با محوریت فرهنگ دینی و انقلاب؛

کنگره بین‌المللی استاد شهریار در تبریز آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ کنگره بین المللی استاد شهریار با محوریت فرهنگ دینی و انقلاب صبح امروز در سالن وحدت دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.
مقبره استاد شهريار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صبح امروز کنگره بین‌المللی استاد شهریار به همت شهرداری تبریز و حوزه هنری انقلاب اسلامی با محوریت فرهنگ دینی و انقلاب در سالن وحدت دانشگاه تبریز کار خود را آغاز کرد.

 

بنابراین گزارش، این کنگره با حضور حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، روحانیان، مسؤولان استانی و کشوری آغاز شد.

 

این مراسم با حضور میهمانان خارجی از کشورهای فلسطین، سوریه، هند، ترکیه، افغانستان، پاکستان، لیتوانی، آذربایجان و مصر همراه بوده است تا در بعد بین‌المللی نیز این کنگره از مسیر سخن شهریار تفکر انقلابی را برای کشورهای جهان عرضه کند.

 

در ابتدای این مراسم، دکتر پورمحمدی با اشاره به حضور میهمانان خارجی به چند زبان زنده دنیا، مقدم میهمانان این کنگره را گرامی داشت و به معرفی مختصری از دانشگاه تبریز اهتمام ورزید.

 

وی شهر تبریز را شهری پیش رو در مسائل علمی و دینی و دیگر موارد عنوان کرد و ابراز داشت: این شهر در حوزه های هنری صاحب سبک و روش است و مشاهیر بسیاری چون خطیب تبریزی، قطران تبریزی، سه علامه و بسیاری دیگر از بزرگان چون شهریار از این دیار برانگیخته اند.


پور محمدی، ادامه داد: تبریز شهر رشادت و از جان گذشتگی‌ها است، شهر باکری‌های، تجلائی‌ها، ستارخان و باقرخان است، این شهر در حماسه و افتخار نیز پیشرو است، تبریز شهر افتخار، حماسه، ایمان و اعتقاد به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به ابعاد مختلف شعری استاد شهریار و قرائت برخی از اشعار این شاعر نامی و ارزشی سخنان خود را به پایان رساند.

 

همچنین در این مراسم، پیام آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به دست حجت الاسلام شربیانی قرائت و عرضه شد./854/202/ب2

ارسال نظرات