۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۸۸۴۵۲
مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان مطرح کرد؛

ناهنجاری‌های اجتماعی حاصل بی‌توجهی به جنبه‌های فرهنگی در طرح‌های آموزشی و عمرانی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با اشاره به ضرورت پیوست فرهنگی در طرح‌‌های آموزشی و عمرانی گفت: بی‌توجهی به این مسأله سبب بروز ناهنجارهای اجتماعی خواهد شد.
حجت الاسلام محمد عبادي، مدير حوزه علميه خواهران استان هرمزگان

حجت الاسلام محمد عبادی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مسأله فرهنگ اظهار داشت: امروزه همان‌گونه که موضوع محیط زیست و بهداشت محیط به عنوان یک دغدغه جدی مطرح شده است، باید بحث فرهنگ و بهداشت روان کشور نیز مورد توجه و اهمیت قرار بگیرد.

 

وی ابراز داشت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسأله پیوست فرهنگی در همه پروژه‌ها، باید پرداختن به جوانب فرهنگی در طرح‌های مختلف،‌ پیش از اقدام به کارهای اجرایی یک طرح یا پروژه باشد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان تصریح کرد: امروزه فضای مجازی یکی از دغدغه اصلی فرهنگ کشور محسوب می‌شود و آیا لازم نیست دولت قبل از افزایش پهنای باند به اندازه 16 برابر وضع موجود، پیوست فرهنگی آن ارائه کند؟

 

وی یادآور شد: بسیاری از دستگاه‌ها از کمی بودجه فرهنگی اختصاصی دولت به بخش خود همواره گلایه دارند؛ در حالی که بودجه زیادی به بخش خصوصی تعلق می‌گیرد.

 

حجت الاسلام عبادی افزود: به عنوان مثال دیده می‌شود که برخی شهرک‌های ساختمانی ساخته شده از سوی بخش خصوصی فاقد مسجد و مکان‌های فرهنگی است و علت آن را کمبود بودجه اعلام می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: دولت باید تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی را موظف کند که به مکان‌های مذهبی و فرهنگی در طرح‌های عمرانی خود توجه داشته باشند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: بی‌توجهی به جنبه‌های فرهنگی در تمامی طرح‌های آموزشی و عمرانی همچون نوع ساخت دانشگاه‌ها و ساختمان‌ها، سبب بروز ناهنجارهای اجتماعی خواهد شد.

 

وی گفت: متأسفانه یکی از مشکلات امروز جامعه، نگاه جزیره‌ای و مستقل به مسائل است و همه ابعاد یک موضوع در قالب یک منظومه تعریف نمی‌شود؛ در صورتی که در یک پروژه عمرانی، نوع معماری،‌ فرهنگ، موقعیت جغرافیایی و آداب و رسوم مردم یک منطقه، همچون زنجیره‌ای به هم پیوسته است و باید به ارتباط تنگاتنگ آنها در ساخت و ساز توجه کرد.

 

حجت الاسلام عبادی افزود: بنابراین باید دستگاه‌های کشور بحث پیوست فرهنگی را جدی بگیرند و در طرح‌ها و پروژه‌های به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشند./908/ت302/ف

ارسال نظرات