۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۸۸۴۹۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اظهارات حجت الاسلام ناطق‌نوری در جمع مدیران شهرستان مراغه، جشن تبریز پایتخت فرش دستباف جهان در تبریز و فعالیت ۳۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد آذرشهر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس عباس زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز در زمینه معرفی صنایع دستی، گفت: صنایع دستی اگر معرفی نشود ضعیف می ماند و اگر ضعیف بماند قابل تعریف و معرفی نخواهد بود.


وی با بیان این‌که صنایع دستی از راه معرفی و شناساندن به عموم مردم است که تقویت می‌شود و نمایشگاه‌ها می‌توانند بستر این آشناسازی را فراهم کنن، خاطرنشان کرد: هنرمندان اغلب علاقه ای به بروز و معرفی خود ندارند و از این رو غالبا گمنام می مانند؛ به همین جهت لازم است نهادهای مختلف در زمینه تبلیغ آثار هنری بیشتر فعالیت کنند.


حجت الاسلام عباس‌زاده با اشاره به نقش دانشگاه در تعالی صنایع دستی گفت: دانشگاه می تواند نسبت به تربیت نسل جدید هنرمندان به صورت آکادمیک نقش ایفا کند. بسیاری از اساتید هنرهای سنتی فاقد مدرک دانشگاهی هستند. اما حضور آنها در کارگاههای هنری دانشگاه¬های هنر سبب جلوگیری از منسوخ شدن هنرهای سنتی می شود.


وی افزود: هنر همه فهم است، چرا که از زبان قراردادی استفاده نمی کند از این رو به راحتی می توان آثار هنری و صنایع دستی را صادر کرد تا ضمن ارز آوری، برای تعالی فرهنگ متعالی اسلامی قدمی برداریم.


در سن 72 سالگی قصد ورود به انتخابات را ندارم

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مدیران شهرستان مراغه افزود: اگر نمایندگان مجلس آینده عاقل، متدین و معتدل باشند مجلس آینده مجلسی به روز، خوب و شاد خواهد بود.


وی با بیان این‌که در سن 72 سالگی قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را ندارد، اظهار داشت: حالا نوبت جوانان است که با تجربه ما و خلاقیت خود کشور را اداره کنند. برای مسؤولیت پذیری رجال سیاسی یک عمری تعریف شده است، این عمر که تمام شد باید به اتاق فکر بروند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: هر چه نوآوری، خلاقیت و ابتکار بوده ما زدیم، بهتر است از این پس جوانان سرکار بیایند با تجربه ما و خلاقیت و نشاط جدید کشور را اداره کنند. نسل اول انقلاب باید به اتاق فکر برود و با نیروسازی از نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب اداره کشور را بدست آنها بسپارند.


حجت الاسلام ناطق نوری اضافه کرد: در انتخابات قبل عقلای تمام گروه ها برای حضور من در انتخابات آمدند، ولی من نیامدم. سیاست و دیانت ما یکی است و من در صحنه سیاسی با نشاط حضور دارم و با چیزی و کسی قهر نیستیم.


جشن تبریز پایتخت فرش دستباف جهان

حسین نجاتی، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه بررسی برنامه‌های معرفی تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف جهان اظهار داشت: همایش جشن فرش دستباف تبریز در مدت دو روز و در سه محل اصلی برگزار می‌شود.


نجاتی افزود: در حال حاضر 8 تشکل مهم فرش دستباف در تبریز و آذربایجان‌شرقی فعال هستند که در زمینه فرش دستباف نقش دارند و هر یک سابقه‌ای درخشان در ‌عرصه فرش دارند. در جریان معرفی فرش تبریز به این عنوان مهم برنامه‌های بازدید مسؤولان و متولیان امر به صورت منظم و منسجم برگزار شد تا در نهایت این موفقیت حاصل شد.


وی افزود: برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز صورت گیرد و به عبارت دیگر همایش دو روزه در سه محل برگزار می‌شود. ضمن این‌که محل اصلی برگزاری مراسم باید به صورتی سنتی و انعکاس‌دهنده هنر فرش دستباف تبریز مطرح شود.


33 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذرشهر فعالیت می کند

محمدعلی قلیزده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر، در اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد این شهر در پارک ملت، با اشاره به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان اظهار داشت داشت: تعداد 33 کانون فرهنگی هنری هم اکنون در مساجد شهرستان آذرشهر فعالیت می کنند.


وی افزود: کلاس های آموزشی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و طرح های قرآنی و مذهبی متنوعی در سطح کانون های
مساجد آذرشهر برگزار می شود. یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری توجه به فرهنگ است که این دغدغه باید در صدر برنامه های متولیان و تلاشگران فرهنگ باشد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر با اشاره به اجرای موفق طرح اوقات فراغت در این شهرستان تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه مقاومت بسیج در اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی در شهرستان آذرشهر همکاری مثال زدنی را داشتند./935/203/ب2

ارسال نظرات