۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۸۸۵۳۳

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ اجرایی شدن سیستم یکپارچه سازی مالی در سازمان اوقاف، اختصاص 2500 متر مربع زمین برای ساخت تربت خانه امامزاده خواجه ابوسعد زرند کرمان، ثبت یک وقف جدید برای توسعه صحن مطهر امامزادگان محسن و یحیی(ع) در آران و بیدگل، ساخت بیمارستان ری با وقف ماندگار می ‌شود، کم توجهی به راه کارهای اسلام درحوزه سلامت نظام اداری از اخبار کوتاه سازمان اوقاف امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، مهندس علیرضا ترکی رئیس گروه آمار و نرم افزار سازمان اوقاف اظهار داشت:این نشست در راستای ارائه آموزش جهت راه اندازی زیرسیستم حسابداری تعهدی از سامانه جامع منابع انسانی به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: تاکنون سامانه های حقوق و دستمزد،پرسنلی ، حضور و غیاب و آموزش تشکیلات در سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شده است و این نشست در این راستا برگزار شده است.

 

مهندس ترکی یادآور شد: براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است در آینده نزدیک از اقدامات جزیره ای در سازمان اوقاف و امور خیریه پرهیز و به صورت یکپارچه این سیستم (حسابداری تعهدی) درادارات اوقاف سراسر کشور اجرایی شود.

 

رئیس گروه آمار و نرم افزار سازمان اوقاف یادآور شد: در این نشست که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت 63نفر از کارشناسان فناوری و حسابدارامین اموال سازمان اوقاف و امور خیریه  از سراسر کشور حضور خواهند داشت و در مورد نحوه و اجرای آن به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

 

ترکی تصریح کرد: قصد داریم پس از راه اندازی این سیستم در سازمان اوقاف و امور خیریه،در آینده نزدیک، سیستم بودجه و اعتبارات را نیز راه اندازی کنیم.

 

وی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی کارشناسان فناوری و حسابدارامین اموال سازمان با سیستم جدید حسابداری تعهدی عنوان کرد و افزود: بر مبنای این سیستم در شش ماه دوم سالجاری تمامی اسناد حسابداری سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت تعهدی در سامانه جامع ثبت و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه خواهد شد.

به گفته ترکی براساس سیستم نوین حسابداری تعهدی که در سال 94 از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به کلیه دستگاه های دولتی ابلاغ شده است با اجرای این سیستم در سازمان اوقاف یکپارچه سازی مالی در این سازمان صورت خواهد گرفت.

 

وی در پایان اظهار داشت: این یکپارچه سازی مالی در این راستا ارزیابی می شود که کارشناسان مالی سازمان اوقاف و امور خیریه با یک نرم افزار مشخص و ساختار کدینگ مشخص و یکپارچه درکلیه استان ها ثبت اسناد حسابداری تعهدی خود انجام و به وزارت دارایی ارائه دهند.

 

اختصاص 2500 متر مربع زمین برای ساخت تربت خانه امامزاده خواجه ابوسعد زرند کرمان

 

علی حسنی نژاد سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند با اشاره به احداث ساختمان جدید تربت خانه امامزاده خواجه ابو سعد(ع) این شهرستان اظهار داشت: در جریان امضای تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امورخیریه با اداره منابع طبیعی استان 2هزارو 500 متر مربع زمین جهت ساخت تربت خانه امامزاده اختصاص یافت و عملیات اجرایی ساختمان جدید نیز از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

 

ثبت یک وقف جدید برای توسعه صحن مطهر امامزادگان محسن و یحیی(ع) در آران و بیدگل

 

حجت الاسلام ولی اله روان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: این وقف جدید در راستای عمل به وصیت نامه نعمت الله معبدی صورت گرفته است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: حسن معبدی فرزند نعمت اله معبدی و با وکالت از کلیه وارثان این عمل نیک اندیشانه را به ثبت رسانیده است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه افزود: نعمت ا... معبدی در نظر داشته که این وقف را در زمان حیات خویش انجام دهد که متاسفانه فرصت این عمل را نیافته است و فرزندان وی به نیابت از وی این عمل نیک اندیشانه را انجام می دهند.

 

روان در ادامه بیان کرد: این وقف 2 سهم از چهار سهم 6 دانگ زمین شش قفیزی است که در شهرستان آران و بیدگل واقع شده است.

 

وی ادامه داد: مساحت این زمین که وقف شده در حدود 205 متر مربع است که ارزش این وقف بیش از 4 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه گفت: این وقف با هدف طرح توسعه صحن مطهر امامزادگان محسن و یحیی(ع) و همچنین صحن مسجد امام حسن مجتبی(ع) صورت گرفته است و تولیت آن نیز با اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل است.

 

ساخت بیمارستان ری با وقف ماندگار می ‌شود

 

 آرش افشین، مهاجم ملوان بندرانزلی  گفت: وقتی چیزی را وقف می‌کنند در حقیقت سبب ماندگار شدن آن می‌شوند.

 

وی ادامه داد: این ماندگاری نیز ثواب امر خیر را همیشگی کرده و موجب می‌شود که واقف همیشه از این ثواب بهره ببرد.

 

مهاجم ملوان بندرانزلی در مورد اهمیت وقف در سلامت و درمان سرطان نیز گفت: وقف در همه زمینه اهمیت دارد و لازم است که مردم دست بیماران سرطانی را بگیرند و به آنها کمک کنند.

 

وی گفت: وقف موضوعی است که همیشه در ایران اجرا میشده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

این مهاجم سابق فولاد خوزستان تأکید کرد: بسیاری از اموال وقفی در تاریخ توانسته موجب پیشرفت کشور و دستگیری از مستضعفان شود.

وی افزود: هزینه‌های درمان بیماران سرطانی بالاست و خیرین باید در این خصوص ورود کنند بنابر این باید وقف در سلامت را جدی گرفت.

 

کم توجهی به راه کارهای اسلام درحوزه سلامت نظام اداری

 

حجت الاسلام و المسلمین شیری دبیر کمیته سلامت اداری سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت:در این نشست شیوه نامه چگونگی و انتصاب بازرسان ویژه ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

 

وی با اشاره به این مطلب که در این شیوه نامه شرایط و نحوه انتخاب بازرسان که باید دارای 13 ویژگی باشند تعیین شده است، یادآور شد: داشتن التزام عملی به ولایت فقیه و موازین شرعی، رعایت اخلاق و رفتار اسلامی با همکاران، داشتن حسن شهرت به امین بودن، درستکاری و تدین، دارا بودن معیارهای اخلاق حرفه ای بازرسی از جمله این ویژگی هااست.

 

دبیر کمیته سلامت سازمان اوقاف و امور خیریه درپایان تصریح کرد:در کشور ما نیز درباره سلامت نظام اداری تاکنون نشست ها و همایش های مختلفی برگزار شده است، اما متاسفانه به مبانی و منابع اسلامی و راه کارهایی که اسلام برای سلامت نظام اداری ارائه داده کمتر توجه شده است./1325/ت303/ف

ارسال نظرات