۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۲۸۸۵۶۱
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

وجود مجلس در تصمیمات هسته‌ای سبب افزایش اعتماد مردم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ محق و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: گرایش دولت به انگلیس و نرمش در مقابل آمریکا به اعتماد و حسن ظن مردم نسبت به دولت ضربه وارد می‌کند.
حجت الاسلام سيد ياسر مهديزاده

حجت الاسلام سید یاسر مهدیزاده محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که صنعت هسته‌ای نباید فدای بازی های سیاسی شود، گفت: برخی مواقع حقایقی وجود دارد که به صلاح نیست تا عموم مردم از آن مطلع شوند و البته مسؤولان به جِد دنبال احقاق حقوق مردم هستند.

وی افزود: وجود مجلس در تصمیمات مربوط به انرژی هسته ای موجب افزایش اعتماد مردم می شود، چرا که اگر یک نهاد به تنهایی عمل کند، حسن ظن وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام مهدیزاده با بیان این که دولت در ابتدای مذاکرات هسته ای پنهان کاری انجام داد، گفت: گرایش دولت به انگلیس و نرمش در مقابل آمریکا به اعتماد و حسن ظن مردم نسبت به دولت ضربه وارد می کند.

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: تعامل بین قوای سه گانه موجب افزایش اعتماد مردم می شود، از این رو باید توجه شود تا مصلحت کشور فدای منافع سیاسی و نزاع های جناحی نشود.

 

اقتصاد مقاومتی رهگشای مشکلات کشور است

وی با تأکید بر این که درگیری بین جناح ها ملت را متضرر می کند، گفت: در مذاکرات هسته ای نباید عزت، اقتدار، منافع و موجودیت کشور آسیب ببیند.

به گفته وی، ایران اسلامی باید با تکیه بر داشته های خود و سرمایه گذاری بر توانمندی های داخلی، روی پای خود ایستاده که در این زمنیه عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی می تواند رهگشای مشکلات باشد.

حجت الاسلام مهدیزاده با اشاره به این که کشور با ارتباط با آمریکا بزرگ و قدرتمند نشان داده نمی شود، گفت: اگر عزت، اقتدار و شکوه کشور به روابط خارجی که یک طرف آن دشمن است گره بخورد، کشور به شدت آسیب خواهد دید.

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به این که منافع ایران اسلامی با آمریکا در تضاد است، گفت: با وجود احتمال بحران هایی در موضوع کم آبی و مشکلات زیست محیطی، وابسته بودن به روابط خارجی موجب آسیب پذیری بیشتر کشور خواهد شد، از این رو باید به منابع داخلی کشور تکیه شود./1307/302/ب3

ارسال نظرات