۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۸۶۲۵
کارشناس دینی عنوان کرد؛

حضرت زهرا علت آفرینش و بقای جهان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی در بیان مقام حضرت زهرا(س) گفت: با توجه به فرازی از حدیث شریف کساء علت خلقت زمین و آسمان به برکت وجود اهل بیت(ع) و محبت و عنایت خداوند نسبت به آنان است و خداوند نیز با سوگند یاد کردن بر عرت و جلالش بر این امر تاکید کرده است.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام ناصر حاتمی کارشناس دینی ظهر امروز در مسجد لعل قزوین، با اشاره به فرازی از حدیث کساء گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیث کساء پس از معرفی اهل بیتش از خداوند می‌خواهد آن‌ها را پاک و مطهر قرار دهد.

این کارشناس دینی درادامه افزود: با توجه به فرازی از حدیث شریف کساء علت خلقت زمین و آسمان به برکت وجود اهل بیت(ع) و محبت و عنایت خداوند نسبت به آنان است، خداوند نیز با سوگند یاد کردن بر عرت و جلالش بر این امر تاکید کرده است.

وی درباره جایگاه بالای حضرت فاطمه(س) با استفاده از حدیث کساء‌ بیان داشت: خداوند در معرفی اهل بیت(ع) خطاب به جبرئیل می‌گوید اینان فاطمه و پدر فاطمه و همسر و فرزندان فاطمه هستند،‌ این نکته نیز جایگاه بالای حضرت فاطمه(س) را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام حاتمی ادامه داد:‌ البته این به این معنی نیست که حضرت زهرا(س) برتر  و افضل از پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان(ع) است و در اینجا اساسا بحث مقایسه نیز مطرح نیست بلکه این حدیث و این تعبیرات بیانگر و دال بر مقام  قدسی و شخصیت و ارزش والای حضرت صدیقه طاهره(س) است.

وی با بیان حدیثی منسوب به امام حسن عسکری(ع) تاکید کرد: در حدیث منسوب به امام عسکری(ع) ایشان در رابطه با حضرت زهرا(س) می‌فرماید: ما ایمه معصومین(ع) حجت خدا بر خلق هستیم و جده ما فاطمه(س)حجت خدا بر ما است، بنابراین همان گونه که فاطمه(س) علت موجده در عالم تکوین است علت مبقیه در عالم تشریع نیز هست.

حجت‌الاسلام حاتمی در پایان به یکی از صفت‌های حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت:‌ سیدة نساء العالمین؛ سرور زنان جهانیان یکی از صفاتی است که در احادیث برای فاطمه زهرا(س) بیان شده است، این صفت از عناوین برجسته و مهم حضرت زهرا(س)است که مخصوص ایشان به شمار می‌رود و در حدیث مشهوری از پیامبر اکرم(ص) در شأن حضرت زهرا(س) بیان شده است و منابع معتبر و متعدد شیعه و سنی از آن یاد کرده‌اند./873/202/ب3

ارسال نظرات