۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۸۸۶۲۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان:

رشد موقوفات نوید آینده‌ای روشن را در مسیر توسعه استان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تدینی با اشاره به رشد چشمگیر موقوفات سیستان و بلوچستان گفت: در سال 92 تنها بیست مورد وقف ثبت شده بود و در سال 93 این تعداد به 173 مورد وقف جدید رسید اما هم اکنون در شش ماه نخست سال در حال پشت سر گذاشتن رکورد سال گذشته با 143 مورد وقف جدید هستیم.
تديني

حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف وامور خیریه سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ثبت وقف جدید در سیستان و بلوچستان در سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر و نسبت به سال 92  چهارده برابر رشد داشته است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: در سال 92 تنها بیست مورد وقف ثبت شده بود و در سال 93 این تعداد به 173 مورد وقف جدید رسید اما هم اکنون در شش ماه نخست سال در حال پشت سر گذاشتن رکورد سال گذشته با 143 مورد وقف جدید هستیم.

وی تصریح کرد: از مجموع 143 مورد وقف صورت گرفته در استان، 17 مورد مربوط به شهرستان ایرانشهر، 11 مورد زهک، 48 مورد زابل و 67 مورد مربوط به شهرستان زاهدان می‌باشد که ارزش تقریبی این موقوفات بالغ بر 12میلیارد تومان است.

حجت الاسلام تدینی عنوان داشت: ارزش ریالی این موقوفات نیز متناسب با تعداد وقف های صورت گرفته، رشد چشمگیری داشته است و این استقبال چشمگیر خیرین استان از مقوله وقف، نوید آینده‌ای روشن را در مسیر توسعه استان سیستان و بلوچستان می‌دهد؛ چرا که شاخص وقف نشان از افزایش رفاه، روح نوع دوستی و خیرخواهی و آرامش در جامعه می‌دهد.

وی اشاره کرد: زمانی یک جامعه به سمت انجام امورات خیریه و نیکوکاری با مصادیق وقف گام برمی‌دارد که  امنیت، آرامش، تعامل و نوع دوستی برقرار باشد و می توان به جرأت گفت که سیستان و بلوچستان با مشاهده این آمار مستند و واقعی در مسیر توسعه و پیشرفت گام برداشته است./831/303/ب3

ارسال نظرات