۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۸۸۶۵۶
آیت‌الله نوری همدانی:

اسلام توجه خاصی به حضور زنان در جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام را مورد آماج تهمت‌های خود قرار داده‌اند، گفت: وظیفه مسلمانان شناساندن اسلام واقعی به جهانیان است.
حضرت آيت‌الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران به تشریح معنای فقیه پرداخت و خاطر نشان کرد: بنیان گذار اسلام حضرت محمد(ص) برای حفظ، رشد و تبیین اسلام گروهی را به عنوان فقیه در دین معین کردند که این افراد طبق احادیث و قرآن جایگاه بسیار رفیعی دارند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزود: کلمه فقیه، کلمه بسیار پرمعنایی و به معنای کسی است که توانسته است با دقت و تامل ابعاد اسلام را بشناسد.

 

این مرجع تقلید در ادامه گفت: تمام کارهای مهم نیازمند مقدماتی است و همچنین کسی که می‌خواهد فقیه شود، باید تمرین و ممارست داشته باشد زیرا تمرین و ممارست در دین از مقدمات فقاهت است.

 

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) کسی است که طلب علم می‌کند مانند شخصی است که روزها، روزه گرفته است و شب‌ها تا صبح عبادت می‌کند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر حضور فعال بانوان در برنامه‌های تبلیغی گفت:به بانوان توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهند فقیه شوند به کم درس خواندن اکتفا نکنند، زیرا کسانی می‌توانند اسلام را حفظ کنند که فقیه باشند.

 

وی افزود: کسانی می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند که فقیه باشند مانند امام راحل که با فقاهت خود توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به نقش مهم بانوان در جامعه گفت: دشمنان اسلام تلاش زیادی کرده‌اند که با تهمت و دروغ نشان دهند که اسلام برای بانوان اهمیتی قائل نیست و همچنین تلاش کرده‌اند که زنان را از فعالیت در جامعه دور کنند، در حالی که اسلام و انقلاب اسلامی بر این عقیده است که خدمات بانوان در انقلاب اسلامی و برای بشر کمتر از آقایان نیست.

 

وی به معرفی سه کتاب پرداخت و خاطر نشان کرد: توصیه من به همه این است که سه کتاب را حتما مطالعه کنند و این سه کتاب عبارتند از صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) که حاصل تجارب ایشان است.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر معرفی اسلام ناب به کل جهان اظهار کرد: وظیفه تمام طلاب معرفی اسلام ناب به جهانیان است و همچنین به برکت انقلاب اسلامی بانوان می‌توانند حضور فعالانه در تبلیغ اسلام ناب به جهانیان داشته باشند./998/د102/ج

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

 

ارسال نظرات