۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۸۸۷۲۷
استاد سطح عالی حوزه:

نماز عامل طهارت و کمال انسانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالی با اشاره به کمال بخشی نماز، گفت: نماز از رهگذر طهارت وجود انسان او را به نورانیت و کمال خواهد رساند.
حجت الاسلام عالي استاد اخلاق حوزه علميه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عالی، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز، در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) بااشاره به تفاوت های عبودیت و عبادت، اظهار داشت: عبادت خود مصادیقی از عبودیت است.

 

وی افزود: عبودیت به این معنا است که انسان بنده و عبد الهی باشد و در تمام امور متوجه خداوند متعال باشد، بنده برای خود هیچ اختیاری قائل نیست، بنده اعتقاد دارد که که مرگ و حیات او و تمام امور زندگانی او در دست خداوند متعال است.


این استاد سطح عالی حوزه بنده را دائم الحضور در محضر الهی عنوان کرد و تصریح کرد: ارتباط با خداوند و حفظ این ارتباط بندگی و توجه به خداوند و مطیع او بودن اگر باشد، خواب و حرکت او عبادت است، مصداق بارز این سخن، ماه رمضان است که تمام شئون او خواب او عبادت می شود.


وی یکی از راه ها تقویت ارتباط با خداوند متعال و بندگی همراه با حفظ این ارتباط بندگی را نماز دانست و تأکید کرد: تمام ویژگی های ارتباط بندگی و توجه به خداوند نماز است، نماز برتزین اعمال و محبوبترین اعمال نزد خداوند است، نماز رأس تمام عبادت ها است.


حجت الاسلام عالی کمال و معنویت را خلاصه در نماز و توجه الهی خواند و بر نماز اول وقت تأکید کرد و اذعان داشت: بهترین ارتباط درونی انسان با خداوند متعال در نماز ظهور یافته است، اگر دو رکعت نماز کسی مورد قبول خداوند متعال باشد اهل بهشت خواهد بود.


وی حقیقت کمال را طهارت و پاکی دانست و تصریح کرد: طهارت درونی عامل کمال است، انسان در دوری از معصیت به طهارت و کمال خواهد رسید، این نماز اول وقت است که انسان را به طهارت و کمال والای انسانی می رساند.


این استاد اخلاق عمل به واجبات را کار ساز و مؤثر خواند و تأکید کرد: بهترین اعمال، واجبات است، اگر واجبات با توجه و حضور در محضر الهی باشد تأثیر خود را خواهد گذاشت، نماز نیز با حضور قلب و توجه به خداوند مطهر و کمال بخش است./854/202/ب3

ارسال نظرات