۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۸۸۷۳۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ دیدار حجت‌الاسلام ناطق نوری با خانواده شهیدان واعظ قراملکی، دفن 167 شهید گمنام در آذربایجان شرقی و پربازدیدترین موزه کشور در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی عصر روز گذشته به همراه استاندار آذربایجان شرقی با خانواده دو شهید والامقام هشت سال دفاع مقدس در تبریز دیدار کرد.


حجت‌الاسلام ناطق نوری در این دیدار ضمن تمجید از شخصیت انقلابی حجت‌الاسلام واعظ قراملکی و صبر و استقامت این خانواده مومن و ولایتمدار در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب، بقا و دوام نظام اسلامی را مرهون خون شهیدان و ایثارگری رزمندگان و جانبازان دانست.


دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی حجت‌الاسلام واعظ قراملکی و قدردانی از زحمات این خانواده، رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از برنامه‌ها و اولویت‌های خود و مسوولان اجرایی استان اعلام کرد.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مشاور استاندار در امور روحانیت، مدیران کل امور اجتماعی و روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولان نیز در این دیدار حضور داشتند.


141 کلاس درس با یک دانش آموز در آذربایجان شرقی

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در شورای فرهنگی و آموزشی استان اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 141 کلاس درس با یک دانش آموز در مقطع ابتدایی در استان برگزار می شود.100 کلاس زیر پنج دانش آموز و 240 کلاس زیر 10 نفر در دوره اول متوسطه در سطح استان برگزار خواهد شد.


وی به تجهیز مدارس استان به سیستم های مالی و حسابداری و امکان رصد تمام فعالیت های مالی دو هزار و 208 مدرسه اشاره کرد و گفت: 28 مدرسه نیمه تمام اجتناب ناپذیر در استان تا پایان شهریورماه جاری آماده سازی و تکمیل می شود.


پاشایی با بیان این‌که 140 دستگاه کامپیوتر، 180 دستگاه لب تاپ و 286 دستگاه ویدیو پروژکتور از بابت هوشمندسازی مدارس تهیه و توزیع شده است، افزود: دو هزار و 528 مدرسه دولتی و غیردولتی در خصوص ثبت نام مدارس توسط کارشناسان بازدید و ارزیابی شده است.


وی ادامه داد: از تیرماه سال جاری در حدود 220 مجوز انتصاب مدیر در مدارس استان صادر و به اعتراض 360 نفر در کمیته نیروی انسانی در خصوص نقل و انتقالات درون و برون استانی رسیدگی شده است.


167 شهید گمنام در آذربایجان شرقی دفن شده اند

سردار عزت الله جعفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که 167 شهید گمنام در 41 مکان استان دفن شده اند، گفت: مسؤولیت واگذاری و حفظ المان های مزار شهدای گمنام به عهده این بنیاد است، قبل از اینکه شهید گمنامی در مکان پیشنهادی دفن شود مکان به صورت کامل مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد تا محلی در شان شهدا باشد.


وی با اشاره به این‌که دفاع مقدس، جنگ بین کفر و اسلام بود، خاطرنشان کرد: توان رزمی ما طی هشت سال دفاع مقدس، با توان دشمن قابل مقایسه نبود؛ شهدای ما، با خدا پیمان بسته بودند.


موزه استاد شهریار تبریز پربازدیدترین موزه کشور

رضا خلیلی، سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: موزه استاد شهریار در سال 93 به عنوان موزه برتر کشور معرفی و در اردیبهشت سال 94 لوح و تندیس برتر را کمیته ملی موزه های کشور( ایکوم) به این موزه اهداء شد.


 وی افزود: این خانه در سال 1367 و بعد از درگذشت استاد، از سوی شهرداری تبریز خریداری شده و به موزه استاد شهریار تبدیل شد و هم اکنون نیز زیر نظر شهرداری اداره می‌شود، منزل استاد شهریار، در زیربنایی بالغ بر 250 متر و مساحتی حدود 241 متر در 2 طبقه ساخته شده‌است.


خلیلی با اشاره به این‌که بیش از 500 قطعه از آثار و نیز وسایل شخصی استاد شهریار شامل کتاب، دستخط و انواع یادبودها و هدایای داخلی و خارجی به همراه لوازم زندگی ایشان در موزه به نمایش گذاشته شده‌است، اذعان کرد: این موزه در قسمت زیرزمین، دربرگیرنده عکس‌ها و تصاویری از استاد شهریار، بخش سمعی بصری و قسمتی مخصوص استراحت میهمانان و بازدیدکنندگان از موزه‌ است.


گفتنی است، موزه استاد شهریار، یکی از موزه‌های برترشهر تبریز است که در محله مقصودیه، از محلات قدیمی این شهر قرار دارد. ساختمان این موزه، قبلا محل زندگی محمدحسین شهریار، شاعر مشهور ایران بوده ‌است، همچنین این موزه در فصل های گردشگری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر و در سایر فصول از ساعت 8 صبح تا 6 عصر در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد./935/203/ب2

ارسال نظرات