۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۸۸۷۵۹
با حضور بیش از 300 هنرمند؛

واقعه غدیر خم در شهرستان بابلسر بازسازی می شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه بابلسر با اعلام خبر بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم در این شهرستان گفت: برای دومین سال متوالی با حضور بیش از 300 هنرمند و در زمینی به مساحت 16 هکتار واقعه غدیر خم بازسازی می شود.
عيد غدير

سرهنگ پاسدار سید موسی حسین نژاد، فرمانده سپاه بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در بابلسر، با اشاره به برنامه ریزی سپاه این شهرستان برای برپایی جشن های با شکوه در تبیین فرهنگ غدیر در این شهرستان، گفت: واقعه غدیر خم، حامل پیام بزرگ امامت و ولایت در تاریخ است و باید این پیام در طول تاریخ امتداد پیدا کند.


وی افزود: یکی از مأموریت‌های اصلی بسیج تلاش برای تبیین و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه در جهت تقویت باورهای دینی به خصوص در میان جوانان و نوجوان است.


عضو ستاد غدیر شهرستان بابلسر، با اعلام خبر بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم برای دومین سال متوالی در شهرستان بابلسر برگزار می شود که در این رابطه بیش از 300 هنرمند در کنار بسیجیان این شهرستان به اجرای این برنامه بزرگ نمایشی می پردازند.


وی ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر یک اقدام فرهنگی قابل توجه است که می تواند تاثیر خوبی روی مردم داشته باشد و آن ها را با بسیاری از حقایق عالم اسلام آشنا می کند.


حسین نژاد با بیان اینکه شهرستان بابلسر یک شهر گردشگری و پرتردد در کشور  محسوب می شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود که در کنار مردم بابلسر تعداد زیادی از گردشگران از نقاط مختلف کشور شاهد این برنامه بزرگ هنری باشند.


وی افزود: تجهیزات این نمایش از جمله لباس، خیمه، اسب و شتر در حال تهیه است و هنرمندان در حال انجام مراحل پیش نمایش و امور تمرینی این حرکت بزرگ فرهنگی هستند.


فرمانده سپاه بابلسر با اشاره به مکان پیش بینی شده برای این نمایش، افزود: این پروژه از ابتدای شهریور امسال در زمینی به وسعت 16 هزار متر مربع در حال آماده سازی است که بسیاری از نهادها، ادارات و مجموعه های فرهنگی در این امر مهم همکاری می کنند.


وی تاکید کرد: کارهای مربوط به ایجاد جایگاه برای تماشاگران نیز در حال انجام است تا مردم بتوانند در فضایی مناسب تر نسبت به سال گذشته به تماشای بازسازی واقعه غدیرخم بپردازند.


عضو شورای فرهنگ عمومی بابلسر ضمن بیان همکاری پایگاه های بسیج شهرستان بابلسر با بنیاد غدیر این شهرستان، گفت: در محلات و روستاهای بزرگ این شهرستان اعم از بابلسر، بهنمیر و هادی شهر به همت پایگاه های بسیج و حوزه های مقاومت جشن های باشکوهی برای چشاندن طعم شیرین عید امامت و ولایت برگزار می شود. /1313/302/ب1

ارسال نظرات