۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۸۸۸۲۱
با حضور علما و مسؤولان کشوری؛

پیکر آیت‌الله خزعلی در حرم رضوی آرام گرفت

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی امروز با حضور علما و مسؤولان کشوری از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی بر روی دستان مردم ولایت مدار تشییع و در رواق دارالزهد حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
آيت الله خزعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیکر مطهر آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری و یار دیرین حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز از میدان شهدا مشهد به سمت حرم مطهر رضوی بر روی دستان مردم ولایت مدار مشهد و دوست داران آن عالم بزرگ و با حضور مسؤولان کشوری و استانی تشییع شد.

 

در مراسم تشیع پیکر آیت‌الله خزعلی افزون بر اقشار مختلف مردم، مسؤولان عالی‌رتبه، علما، روحانیان،‌ خانواده معظم شهدا، آیت الله علم الهدی، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله سیدان، علاءالدین بروجردی، محمدرضا باهنر، محمد نبی حبیبی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، جواد کریمی قدوسی، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و فرماندار حضور داشتند.

 

این مراسم با شکوه در حالی انجام شد که آسمان مشهد همراه با عزاداران این عالم ربانی در غم از دست دادن فقیه مجاهد و عاشق ولایت می گریست، مداحان اهل بیت(ع) با نوحه خوانی و مدیحه سرایی امام حسین(ع) تمام دل های عاشقان مولا را کربلایی کردند.

 

نوه آیت الله خزعلی که در در این مراسم به وحه خوانی و ذکر مصیبت پرداخت، گفت: آیت‌الله خزعلی به علت علاقه بسیاری که به حضرت علی ابن ابیطالب(ع) داشت، شعر معروف اصحاب امام حسین(ع) برای خود شان و به نام امیرالمؤنین(ع) را به صورت مجدد سرودند و سفارش کردند که در مراسمشان این نوحه و شعر خواند شود؛ «امیری علی و نعم الامیر».

 

این عالم فرزانه به تأسی از مولایش حضرت علی(ع) همیشه نسبت به ایتام و مستضعفین دغدغه داشت و در کمک و دستگیری از آنان فعال و جلودار بود.

 

حجت الاسلام شهیدی: آیت الله خزعلی مجاهدی نستوه در حوزه دشمن شناسی و دشمن ستیزی بود

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه مراسم تشییع عالم ربانی، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال این مجاهد انقلابی و فرزانه، اظهار کرد: آیت الله خزعلی فقیه با بصیرت و مجاهدی نستوه بود که به عنوان یک چهره الگو در ذزمان  قبل و بعد از انقلاب، در حوزه دشمن شناسی و دشمن ستیزی برای همه طالبان علم و فرهیختگان است.

 

آیت الله سیدان: آیت الله خزعلی از معدود  شخصیت های  ممتاز حوزوی  در مسائل علمی و عملی بود

آیت الله سید جعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله خزعلی در وصف شخصیتی ایشان گفت: این عالم مجاهد به عنوان یکی از شخصیت های علمی موفق در جهات علم و عمل و در مسائل اجتماعی و انقلابی و نیز از معدود شخصیت های  ممتاز حوزوی در مسائل علمی و عملی بود.

 

حجت السلام سید محمد مهدی موسوی: آیت الله خزعلی در مسائل سیاسی پیرو اوامر و موضع رهبری بود

حجت السلام سید محمد مهدی موسوی، نوه آیت الله خزعلی در حاشیه مراسم تشییع نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: توکل همیشگی برخدا در تمامی امور به عنوان یکی از خصوصیات بارز و تأکیدات ایشان به دیگران بود.

 

وی افزود: این عالم ربانی به اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت علی(ع) علاقه و ارادت فراوانی داشت؛ در بحث های سیاسی نیز همیشه می فرمودند: ما پیرو مواضع و اوامر رهبر معظم انقلاب هستیم.

 

 فرزند آیت الله خزعلی: رمز موفقیت پدرم، علاقه و پشتیبانی از ولایت فقیه بود

محسن خزعلی، فرزند آیت الله خزعلی در جمع  مردم مشهد که برای شرکت در مراسم تشییع این عالم فرزانه به صورت باشکوه حضور یافته بودند ضمن قدردانی از حضور بی‌نظیر آن ها در این مراسم، اظهار کرد: پدرم قبل از انقلاب با امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه با رژیم پهلوی فعالیت داشتند و با جدیت همین راه را پس از انقلاب نیز ادامه داد و همیشه پشتیبان ولایت فقیه بودند.

 

وی افزود: پدرم همواره تاکید می‌کرد هیچ گاه مرا آیت‌الله صدا نزنید و بر سر قبرم فقط ابوالقاسم خزعلی را بنویسید و اگر قرار است بر سنگ قبرم چیزی نوشته شود، بنویسید؛ «دوستدار خمینی».

 

فرزند آیت الله خزعلی با بیان این که ایشان به معنای واقعی کلمه یک سرباز واقعی برای امام زمان(عج) بود، گفت: رمز محبوبیت پدرم علاقمندی وی به ولایت فقیه و ولی فقیهی که امروز جهان اسلام را اداره می‌کند، بوده است.

 

گفتنی است مراسم خطبه‌خوانی مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در رواق آزادی حرم مطهر رضوی برگزار شد، پیکر مطهر آیت الله ابوالقاسم خزعلی پس از اقامه نماز بین نماز جمعه و نماز عصر در رواق امام خمینی(ره) که از سوی آیت الله علم الهدی انجام شد، این عالم فقید در رواق دارالزهد به خاک سپرده شد./844/201/ب1

ارسال نظرات