۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۸۸۸۳۲
خطیب جمعه نجف‌آباد:

هدف دشمنان در جنایات منطقه، غفلت مسلمانان از قدس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به جنایت اخیر صهونیست ها در اهانت به قدس شریف و قبله اول مسلمین، گفت: تمام این جنگ افروزی ها، مسائل عراق، سوریه و یمن که همه را به کمک خائنان منطقه ایجاد کردند، برای این است که مسلمانان از قدس غافل شوند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌‌آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که با راهپیمایی نمازگزاران در محکوم کردن و انزجار از جنایات صهیونیست ها به مسجد الاقصی همراه بود، گفت: فلسفه کنگره عظیم حج، نمایش قدرت اسلام در برابر استکبار جهانی است.

 

وی با ابزار تأسف از حادثه مسجد الحرام و فوت بیش از 100 نفر در حرم امن الهی، افزود: این گونه حوادث که هر سال شاهد آن هستیم، چه پیامی دارد جز بی عرضگی آل سعود و سیاست های این کشور که متوجه کارهای ضداسلامی، ضد قرآنی شدند و با افتادن در دام آمریکا و اسرائیل به جان مردم بی دفاع یمن افتادند.

 

حجی که در آن سکوت باشد، همراهی با آل سعود و هم پیمانانش است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: تجهیز داعش این مجموعه خون‌آشام که تاریخ مانند آن را به خود ندیده است، با بیت المال مسلمین که باعث ایجاد تفرقه، خونریزی و مسلمان کشی در کشورهای اسلامی شده است، و در نهایت شاد شدن قلب صهیونیست ها از این جنایات، نمونه کوچکی از جنایات کسانی است که خود را به دروغ خادم الحرمین می دانند.

 

وی با تأکید بر حضور کشورهای اسلامی در مراسم برائت از مشرکین در موسم حج افزود: این حادثه گوشه ای از غضب خداوند است و پیامی است برای تمام حجاج که حجی که در آن سکوت باشد در کنار بمباران مردم مظلوم به دست حاکمان بیت الله، همراه شدن با این غاضبان و خونریزان است.

 

جهان اسلام باید فکری اساسی برای مسأله اداره حج و حرمین شریفین بکند

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با اشاره به حوادثی چون کشتن شدن 400 نفر در سال 66 در کنار مسجد الحرام به جرم برائت از مشرکان، کشته شدن بیش از سه هزار نفر در تونل، کشته شدن بیش از 300 نفر در جمرات، بیان داشت: باید جهان اسلام فکر اساسی بکند و این حوادث و بی مبالاتی صورت گرفته، نشان می دهد که حاکمان سعودی لایق اداره مسأله حج نیستند و باید از جهان اسلام هیاتی قوی برای اداره حج و حرمین شریفین ایجاد شود.

 

هدف دشمنان در جنایات منطقه، غفلت مسلمانان از قدس است

وی با اشاره به جنایت اخیر صهونیست ها در اهانت به قدس شریف و قبله اول مسلمین تصریح کرد: تمام این جنگ افروزی ها، مسائل عراق، سوریه، یمن، که همه را به کمک خائنین منطقه ایجاد کردند، برای یک نکته است که مسلمانان از قدس غافل شوند و درست در همین حوادث شاهد بودیم که مزدوران صهیونیستی به نمازگزاران حمله می کنند و به مسجد الاقصی اهانت می کنند و این خط قرمز مسلمین را مورد اهانت قرار می دهند و امروز سکوت برای هیچ کسی جایز نیست.  

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس نیز گفت: شرق و غرب عالم با تمام هم‌پیمانانشان به جنگ با انقلاب نوپایی آمدند که انفجاری در بشریت ایجاد کرد و به تعبیر اسرائیل زلزله بود و بر مبنای دین و پیام انبیاء حرف می زد و چون دشمنان نتوانستند در میدان داخلی پیروز شوند، جنگ به راه انداختند.

 

مهم ترین دستاورد دفاع مقدس، صدور پیام انقلاب به جهانیان است

وی درباره دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس افزود: اخلاق، ایمان، صبر، اتحاد، انسجام و به دست آوردن دستاوردهای علمی و نظامی، ساخته شدن نیروهای مخلص و تصفیه شدن نیروهای دروغین، مشخص شدن چهره دوست و دشمن، مهمترین دستاوردهای انقلاب بود و اگر امروز شاهد هستیم که دشمنان حتی فکر حمله نظامی را به ذهن خود نمی آورند، به خاطر عظمتی است که در هشت سال دفاع مقدس نصیب این ملت شد.

 

امام جمعه نجف‌آباد، در ادامه تصریح کرد: امروز نیز در میدان مبارزه ای قوی تری قرار داریم، و ابرقدرت ها و شیاطین با تجربیات و سلاح های قوی تر به میدان آمده اند، و امروز بیشتر تلاششان در عرصه سیاسی و فکری و فرهنگی است و چشم به روزنه های سیاسی دوخته اند و باید مانند 8 سال دفاع مقدس، با بصیرت و ایمان و وحدت بار دیگر قوی تر از گذشته در میدان حاضر باشیم.

 

وی تبعیت و فرمانبری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را نقشه راه برای عبور از این میدان بیان داشت و افزود: سخنان و رهنمودهای امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ثابت کرده است که برای عزیز ماندن باید پای ارزش های اسلام ایستادگی کرد و در همه حال گوش به فرمان پرچم دار جهان تشیع بود.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به دیگر مناسبت های هفته آینده بیان کرد: روز عرفه، روز نیایش که تنها اختصاص به حجاج ندارد، و دارای عظمتی همانند شب قدر است و سکوی پرواز انسان، و هم چنین روز عیدقربان که افضل از عید فطر است به ویژه برگزاری نماز روز عید، و بازگشایی مدارس و اهمیت و توجه جدی به مسئله تعلیم و تربیت از مناسبت های هفته آینده است./1306/202/ب1

ارسال نظرات