۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۸۸۸۵۰
نوش‌آبادی خبرداد؛

تشکیل ستاد خانواده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل ستاد خانواده با هدف ترویج فرهنگ ازدواج ساده، به‌هنگام و آگاهانه خبر داد.
نوش آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در اختتامیه دهمین جشنواره «آوای انتظار» در شهرستان بناب با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت ارشاد ترویج ارزش‌های دینی با زبان هنر است، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تبلیغ و ترویج اهداف متعالی نظام اسلامی حرکت می‌کند.


وی با اشاره به این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رواج فرهنگ مبتذل غرب با نام هنر مخالف است، خاطرنشان کرد: هر برنامه شادی که آرمان‌های اسلامی و شیعی را ترویج کند، مورد حمایت این وزارتخانه بوده و خواهد بود، از این رو نباید به همدیگر سوء ظن داشته باشیم.


نوش‌آبادی برگزاری جشنواره آوای انتظار را گامی در جهت ترویج فرهنگ انتظار و آشنایی نسل جوان با امام زمان(عج) دانست و افزود: برگزاری چنیین محافلی گامی برای زمینه‌سازی آخرین ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است، بنابر این تمام تلاش خود را برای حمایت از این جشنواره خواهیم داشت.


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته ازدواج اظهار داشت: متأسفانه مقوله ازدواج جوانان تبدیل به معضلی فرهنگی و اجتماعی شده است، همه نهادهای فرهنگی مسؤول ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه هستند.


وی با بیان این‌که جامعه از معارف قرآنی در زمینه ازدواج ساده جوانان دور مانده است، گفت: ترویج ازدواج آسان یکی از برنامه‌های در دست اقدام دولت است، چنانکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستادی به‌نام خانواده تشکیل شده که با دعوت از متخصصان امر در این خصوص تلاش می‌کنیم در حوزه فرهنگ و هنر برای ترویج ازدواج آسان قدم‌هایی برداریم.


نوش‌آبادی با اشاره به این‌که ستاد خانواده با هدف ترویج فرهنگ ازدواج ساده، به‌هنگام و آگاهانه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام ابزارهای فرهنگی و هنری برای تسهیل امر ازدواج استفاده خواهد کرد، در این زمینه از تمامی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب دعوت به همکاری می کنیم.


گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین مدیرل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همراه بود، از برگزیدگان اختتامیه دهمین جشنواره «آوای انتظار» در شهرستان بناب تجلیل به عمل آمد./935/203/ب1

ارسال نظرات