۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۸۸۸۵۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

انقلاب اسلامی ایران عنوانی تغییرناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: عده ای در تلاشند تا حس انقلاب و انقلابی گری را از ذهن مردم پاک کنند و به جای لفظ انقلاب از واژه جمهوری استفاده می کنند که این خیال باطل است و انقلاب اسلامی ایران عنوانی تغییرناپذیر است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه به تلاش عده ای برای حذف نام انقلاب در کشور اشاره و اظهار کرد: انقلاب یک نام جدا نشدنی از اسلام است و القای این که ما دیگر از انقلاب فاصله گرفته ایم و حالا فقط باید از واژه جمهوری اسلامی برای شناساندن کشور استفاده کرد، تصوری غلط و بلکه نفوذ سیاسی جهان غرب به کمک دوستان داخلی شان است.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته جاری، اظهار کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب مان به مباحث بسیار مهمی اشاره فرمودند که هم فرماندهان سپاه و هم عموم مسؤولان و مردم باید به آن نکات اهمیت داده و عمل کنند.

 

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار، گفت: انسان مومن باید در برابر خدای متعال خضوع و خشوع داشته باشد و با همه وجود خود به ریسمان محکم الهی که او را از هر نوع انحراف و کج روی باز می دارد، چنگ زند.

 

سپاه چشم بینا و تیزبین نظام است

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: مقام معظم رهبری سپاه را از نعمت های بزرگ الهی برشمردند که لازم است مورد قدردانی، کرامت و عزت قرار گیرد.

 

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چشم بینا و تیز بین نظام است و باید تمام مقاطع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی کشور را رصد کند و از هر لحاظ مراقب وضعیت جامعه و حفظ مواضع دینی و شرعی آن باشد.

 

حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی باید محکوم شود

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تجاوز اخیر رژیم غاصب اسرائیل به قبله اول مسلمین گفت: مسجد الاقصی یکی از مهمترین مساجد جهان اسلام است و علاوه بر قبله اول مسلمین بودن، مقصد عروج پیامبر اکرم(ص) است که نباید مسلمانان نسبت به تجاوز به این حرم الهی بی تفاوت باشند.

 

وی افزود: بر مسلمانان واجب است که این عمل شوم رژیم غاصب جنایتکار را محکوم کرده و در برابر رفتارهای فاسد صهیونیسم عکس العمل نشان دهند.

 

قربانی های خود را به کشتارگاه های صنعتی ببرید

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: دعا سلاح مومن است و در این ایام به ویژه در روز عرفه که در پیش است از دعا و راز و نیاز به درگاه الهی غفلت نکنید.

 

وی ادامه داد: دعا یکی از معجزات پیامبران و ائمه معصومین(ع) است و در روز عرفه سفارش شده است که اگر کسی در اثر روزه داری در این روز که امری مستحبی است، توان دعا کردن نداشت، بهتر است روز عرفه را روزه نگیرد تا در این روز عظیم به ذکر دعا و تضرع به درگاه الهی بپردازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حلول ماه ذی الحجه و فرارسیدن عید قربان، اظهار کرد: قربانی کردن و پخش گوشت در بین مومنان از اعمال مستحبی عید قربان است، اما با توجه به اینکه کشتار قربانی ها در میان کوچه و بازار از لحاظی بهداشتی و اخلاقی کار پسندیده ای نیست، بهتر است قربانی های خود را به کشتارگاه ها بسپارید.

 

وی از نمازگزاران خواست تا در جشن عاطفه ها شرکت کرده و به یاری نیاز مندان بپردازند، چراکه بخشش مال سبب تثبیت ایمان در قلب مومنان می شود./936/202/ب1

ارسال نظرات