۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۸۸۸۶۰
امام جمعه کرمان:

اتفاقات اخیر مکه دلیلی بر بی تدبیری آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان گفت: خطر آل سعود برای اسلام از خطر صهیونیسم بین الملل بیشتر است آل سعود با پولهای باد آورده در یمن حمام خون راه انداخته و به دلیل عدم تدبیر و مدیریت موجب کشته و مجروح شدن مردم شدند.
امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعقری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان، در نماز جمعه امروز در مصلای بزرگ امام علی (ع) کرمان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت در گذشت عالم جلیل القدر و مجاهد ولایتمدار، آیت الله ابوالقاسم خزعلی (ره) راجع به شخصیت این بزرگوار اظهار داشت: آیت الله خزعلی از علمای با تقوا و رهروان جدی خط امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند که سالها با مجاهدت ها و سخنرانی های خود این نظام را یاری رساندند.

 

وی ضمن بیان صفات متقین از زبان حضرت علی (ع)، گفت: یکی از مسائل مهمی که اهل تقوا به آن اهتمام می ورزند مسأله عدم اسراف و تبذیر است که متاسفانه امروزه در مملکت ما بیداد می کند و بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند که این امر باید رعایت شود و الا ما با چنین وضعی راه به جایی نخواهیم برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: خداوند متعال اگر ببیند که بندگانش بیش از آنچه نیاز دارند مصرف می کنند و اسراف را ترویج می دهند، نعمت های خود را از آنان خواهد گرفت از این رو باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم.

 

وی در ادامه عنوان داشت: از دیگر صفات متقین، چشم پوشیدن نسبت به حرام است که بسیار کار سختی است خصوصا در دنیای امروز که در بعضی موارد جوانان و نوجوانان باید مراقبت ویژه ای داشته باشند که خدای نکرده با نگاه کردن به یک منظره خطرناک از صراط مستقیم دور نشوند.

 

امام جمعه کرمان در ادامه بیان داشت: اهل تقوا نسبت به کسب علم و دانش توجه دارند از این رو نه تنها علوم دینی بلکه همه علومی که مورد نیاز جامعه است باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ما به هر جا که رسیدیم به دلیل تلاش دانشمندان کشورمان بوده است که متاسفانه دشمنان ما که ندای حقوق بشر و آزادی سر می دهند با ترور آنان و ایجاد کارشکنی مانع کار آنان می شوند.

 

وی در خطبه دوم ضمن اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در سراسر کشور تاکید کرد: همه ما موظفیم برای رفاه حال مستمندان کمیته امداد امام خمینی (ره) را یاری کنیم تا بتوانند خدمات بیشتر و بهتری را ارائه دهند و با ایجاد اشتغال و امکانات ازدواج و دیگر امور سایر نیاز های نیازمندان را مرتفع کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به 29 شهریور و سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دستور آمریکا و آل سعود گفت: خطر آل سعود برای اسلام از خطر صهیونیسم بین الملل بیشتر است و با پو لهای باد آورده در یمن حمام خون راه انداخته اند و به دلیل عدم تدبیر و مدیریت موجب کشته شدن ده ها نفر و مجروح شدن صدها نفر شدند.

 

وی در پایان با اشاره به شهادت امام باقر (ع) در دوشنبه 30 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس از سه شنبه 31 شهریور خاطر نشان کرد: یاد و خاطر شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی میداریم و از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثار گران قدر دانی می کنیم چراکه اگر آنان و ایثار گری هایشان نبود ما پیروز نمی شدیم.

 

گفتنی است نمازگزاران کرمانی پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی از مصلا تا میدان بسیج این شهر جنایات رژیم صهیونیستی را در تعرض به مسجدالاقصی محکوم کردند./9703/202/ب1

ارسال نظرات