۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۸۸۶۱
معاون وزیر آموزش و پرورش:

همکاری حوزه با آموزش پرورش سبب تربیت نیروی در خدمت اسلام و انقلاب می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت استفاده از حوزه علمیه در مسیر تعلیم و تربیت، گفت: حوزه علمیه باید در برنامه های جدید و از نظر نرم افزاری آموزش و پرورش را یاری کند که در این صورت می توان نسلی تربیت کرد که در خدمت اسلام و انقلاب باشند.
حجت الاسلام محمديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: زمانی نظام آموزش و پرورش ایران متأثر و الگو گرفته ازغرب بود که در این میان اگر به نتیجه خوب و اسلامی می رسید به دلیل قدرت دینی حاکم بر خودش بود.


وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی که روح آن در همه اجرای حکومت دمیده شد آموزش و پرورش و شیوه های آموزشی نیز تحول پیدا کرد و فعالیت های برای تربیت معلم و تغییر نظام آموزشی آغاز شد اما هنوز ریشه های تربیت وارداتی در کشور وجود دارد.


معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که الگو برداری از غیر سبب شد تا فعلیت ها نتیجه اسلامی نداشته باشد، اظهار داشت: با وجود این که معلم، برنامه ریز و دانش آموزان همه مسلمان بودند اما چون الگو برداری از غیر بود نتیجه اسلامی نداشت.


وی ادامه داد: در کتاب ها به عنوان مثال باریدن باران یا رویش گیاه مطرح می شود اما از علت فاعلی آن سخنی به میان نمی آید، باید توجه داشت که با انقطاع از علت فاعلی و هستی انسان نمی تواند راه به جایی ببرد.


رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب سال های قبل متذکر شدند که تعلیم و تربیت ما در مقابل دین است که از آن سال تا کنون تلاش های بسیار خوبی برای برطرف کردن این تقابل صورت گرفته است و در همین راستا نظریه اسلامی آموزش و پرورش تدوین شد.


وی عنوان کرد: هدف آموزش و پرورش باید یان باشد که دانش آموزبه مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کند، رویکرد برای دستیابی به این هدف توجه به فطرت است؛ امتیازانسان به فطرت او است از همین رو تعلیم وتربیت باید برای شکوفایی فطرت موانع را برطرف کند.


حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: آموزش باید زمینه را برای تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق دانش آموزان فراهم کند؛ برای پیمودن مسیر نظام تعلیم و تربیت اسلامی نیازمند یاری همه فضلا، علما و نخبگان هستیم؛ حوزه علمیه باید آموزش و پرورش را یاری کند.


وی اضافه کرد: افراد بسیاری هستند که چشم طمع به فرزندان کشور دارند و می خواهند آنان را گمراه کنند، از همین رو بهترین جایی که می توان سرمایه گذاری کرد آموزش و پرورش است؛ حوزه علمیه باید در برنامه های جدید و از نظر نرم افزاری آموزش و پرورش را یاری کند که در این صورت می توان نسلی تربیت کرد که در خدمت اسلام و انقلاب باشند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات