۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۸۸۹۲۱
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

اسلام به سفر تاکید دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام تاکید می کند تا مردم حتما به سفر بروند؛ در روایات آمده است که هم و غم از کسی که به سفر می رود زدوده می شود.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشدیزدی در جمع حجاج ایرانی مقیم خارج از کشور که در همایش هنگامه وصل شرکت کرده بودند با اشاره به فواید سفر گفت:‌ اسلام تاکید فراوانی به سفر رفتن دارد به طوری که پیامبر عظیم الشان اسلام می فرماید؛ مسافرت کنید تا سالم شوید.

 

وی با بیان اینکه سفر موجب رفع مشکلات روحی و روانی و جسمی افراد می شود گفت: در روایات آمده است که هم و غم از کسی که به سفر می رود زدوده می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشدیزدی با تاکید بر اینکه سفر آدابی دارد که اگر رعایت شود منافع زیادی نصیب مسافر می شود گفت: سفر موجب می شود تا جسم انسان و روح او از مضرات خالی شده و روند طبیعی فعالیت خود را طی کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه، سفر حج را سفری بی نظیر توصیف کرد و گفت: سفر حج تنها سفری است که اگر کسی یک دفعه آن را تجربه کند تا آخر عمرش مشتاق است مجدد و به کرات به این سفر آسمانی برود.

 

وی افزود:‌ سفر حج سفری است که همتا ندارد و با هیچ سفر دیگری قابل مقایسه نیست چرا که علاوه بر لذت بردن انسان از سفر، حسنات و پاداش هایی نیز به او از سوی خداوند متعال داده می شود./1330/د101/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات