۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۸۸۹۲۵
در همایش روحانیون حج تمتع درمکه عنوان شد؛

افزایش 20 درصدی سهمیه حجاج ایرانی در سال آینده

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در همایش سراسری روحانیون، از افزایش بیست درصدی سهمیه زائران در سال آینده نسبت به امسال خبرداد و با بیان تاثیرات طرح های عربستان درحج گزاری گفت شرایط متغیر است و با اعمال این تغییرات، سیاست ها هم عوض خواهد شد بنابراین باید شرایط را درک کنیم و آمادگی لازم را داشته باشیم.
همايش روحانيون حج تمتع درمكه

به گزارش خبرگزاری رسا، سرپرست حجاج ایرانی درجمع روحانیون حج تمتع ، مدیریت حج را مدیریت مشارکتی توصیف کرد و همیاری و تلاش برای اجرای سیاست ها و برنامه ریزی های انجام شده را ضروری دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر که در همایش سراسری روحانیون ، معین ها و معینه های حج تمتع سال 94 در مکه مکرمه سخن میگفت ماموریت شرکت کنندگان دراین همایش را دربرگزاری حج مطلوب و آگاهی بخشی به زائران حساس دانست و افزود زائران ایرانی مشتاق معنویت اند و حضورشان در مسجدالحرام ومسجدالنبی خیلی چشمگیرتر ازگذشته است لذا از این فرصت برای رسیدن به تحول روحی و اخلاقی باید استفاده جدی تری بشود.

 

امیرالحاج ایران با اشاره به اینکه در مجموع شرایط امسال از سال گذشته بهتر است اضافه کرد اگر حکم دومامور خاطی سعودی در قضیه بی احترامی به دو زائر ایرانی در فرودگاه جده صادرشود سفرعمره را راه اندازی خواهیم کرد.

 

سرپرست حجاج ایرانی از افزایش بیست درصدی سهمیه زائران در سال آینده نسبت به امسال خبرداد و با بیان تاثیرات طرح های عربستان درحج گزاری گفت شرایط متغیر است و با اعمال این تغییرات ، سیاست ها هم عوض خواهد شد لذا باید شرایط را درک کنیم وآمادگی لازم را داشته باشیم .

 

وی خواستار استفاده ازظرفیت های شورای فرهنگی و یاوران حجاج درکاروان ها شد و اهمیت مدیریت درکارها ، تقسیم کار میان روحانی ، معین و معینه برای بهره گیری از توانائی های هر فرد و توجیه زائر با هدف برگزاری هرچه بهتر ایام تشریق را یادآور شد.

 

سرپرست حجاج ایرانی درپایان سخنان خود با اشاره به اینکه با توجیه وآموزش قبل از سفر زائران ، آرامش خاطر در مجموعه حاکم شده است خطاب به حاضران گفت درمورد برخی کم کاری ها تذکر داده شده است و اگر شکایتی برسد موارد لازم پیگیری و اصلاح خواهد شد ، البته میزان شکایت ها نیز از سال گذشته کمتر است.

 

براساس این گزارش رئیس سازمان حج وزیارت دیگر سخنران این همایش بود که به بیان اقدامات صورت گرفته برای آسیب دیدگان از لحظه وقوع حادثه دلخراش مسجدالحرام تا انتقال پیکر هفت نفراز جان باختگان به تهران پرداخت و با اشاره به ویژگی های ایام تشریق ، توصیه هایی ارائه کرد.

 

مهندس سعید اوحدی گفت شرایط امروز ما شرایط مطلوبی برای ورود به ایام تشریق است و آنچه که پیش بینی و رنامه ریزی شده بود درعمل تحقق یافته است.

 

وی تاکید کرد بعنوان خدمتگزاران حجاج تمام تلاش خود را بکارگرفته ایم تا زائران با برگزاری حج مطلوب و خاطره خوش به میهن اسلامی بازگردند.

 

برپایه این گزارش دراین همایش حجج اسلام دکتر سید جواد مظلومی معاون فرهنگی و عباس زهیری عضو شورای استفتاء بعثه مقام معظم رهبری نیز در خصوص مسئولیت های شورای فرهنگی ، لزوم حفظ بهداشت وگوشزد کردن رعایت مسایل بهداشتی درایام تشریق و مسایل فقهی این ایام سخنرانی کردند.

 

این همایش یک روزه باهدف اطلاع رسانی در خصوص آخرین مسایل حج تمتع و هماهنگی در اجرای برنامه های ایام تشریق در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در هتل دار هادی برگزار شد./1330/د101/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات