۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۸۸۹۷۰
امام جمعه فارسان:

ولایتمداری و مبارزه با خط نفاق بارزترین ویژگی آیت‌الله خزعلی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان گفت: یکی از مهم ترین خدمات فرهنگی آیت الله خزعلی، تنویر افکار عمومی و آگاه کردن جوانان مستعد انقلابی از خطرهای موجود و تأکید بر انس و اخوت مسلمین جهان، پیروی از ولایت مطلقه فقیه، شناخت هوشمندانه توطئه های دشمنان و مبارزه با خط نفاق بود.
امام جمعه فارسان

حجت ‌الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت رحلت آیت الله خزعلی، کارنامه درخشان و ماندگار و همچنین مجاهدت ها و تلاش های خستگی ناپذیر ایشان در اعتلای انقلاب اسلامی را منشوری الهام بخش برای مدافعان ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی دانست.

 

وی با تأکید بر این که عمر این مجاهد نستوه تنها در راه خداوند متعال و عزت و اعتلای نظام اسلامی سپری شد، ابراز داشت: آیت الله خزعلی برای صیانت از دین و پیشبرد اهداف نهضت مقدس اسلامی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب، سرمایه ای ارزشمند و منشأ خیر و امید در جامعه اسلامی بود.

 

امام جمعه فارسان با یادآوری مجاهدت های مرحوم آیت الله خزعلی که خدمات فرهنگی و علمی شایانی را به جامعه اسلامی داشت، افزود: یکی از مهم ترین خدمات فرهنگی آن مرحوم، تنویر افکار عمومی و آگاه کردن جوانان مستعد انقلابی از خطرهای موجود و تأکید بر انس و اخوت مسلمین جهان، پیروی از ولایت مطلقه فقیه، شناخت هوشمندانه توطئه های دشمنان و مبارزه با خط نفاق بود.

 

این مقام مسؤول ولایتمداری را بارزترین ویژگی این عالم ربانی دانست و گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه مرید امام محسوب می شد تا جایی که وصیت کرد بر روی سنگ قبرش جمله دوستدار خمینی حک شود.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان افزود: یکی دیگر از ویژگی های آیت الله خزعلی،شجاعت و جسارت وی در برابر منحرفان سیاسی و فکری در زمان رژیم شاه بود که با زبانکوبنده و منطق گویا در برابر جنایات شاه افشاگری می کرد.


حجت الاسلام جمالی زاده متذکر شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در سنگرهای مختلف نظام در برابر منحرفان ایستادگی کرد که نقطه اوج آن را در برابر فتنه گران و ساکتان فتنه مشاهده کردیم.


وی، طرد منحرفان حتی پسرش را از دیگر ویژگی های بارز این عالم مجاهد بیان کرد و اظهار داشت: مرحوم خزعلی وقتی دید فرزندش در مسائل سیاسی دچار انحراف شد، رسما اعلام کرد که مواضع او ربطی به من ندارد و کاش همه چنین جرأت و جسارتی را داشتند.


رییس حوزه علمیه برادران شهرستان فارسان یادآور شد: فرهنگ سازی در حوزه غدیر از جمله خدمات بارز آیت الله خزعلی محسوب می شد تا آن جا که بنیاد غدیر تحت هدایت های وی خدمات شایسته ای را برای گسترش موضوع ولایت امام علی(ع) انجام داد./9457/302/ب3

ارسال نظرات