۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۰۱۰
آیت الله علوی گرگانی:

به لقب خادم الحرمین جفا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد عالی حوزه علمیه قم در مراسم رونمایی از دو اثر قرآنی گفت: کسانی که خودشان را خادم الحرمین می‌دانند تا حدی به این القاب عمل نمایند و نسبت به بشر دوستانه رفتار کنند.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دو اثر قرآن حکاکی شده بر روی طلا در دو صفحه و قرآن حکاکی شده بر روی استیل با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در قم رونمایی شد.

 

آیت الله علوی گرگانی با آرزوی توفیق و عاقبت به خیری برای صاحبان این دو اثر بیان داشت: هنرمندی ایرانیان فقط در مسائل هسته ای نیست و افتخار می کنیم که چنین هنرمندانی در ایران اسلامی وجود دارند.

 

وی با بیان این که همه کشورها به هوش ایرانیان اعتراف می کنند، اظهار داشت: هوش ایرانی از هر جهت قابل رشد و تقدیر است و امکان دارد دلیل رشد فکری ایرانیان که در تمام کشورها ممتاز است، توجه به دین و دیانت و لقمه حلال باشد.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: البته منکر نمی شویم که در کشورهای دیگر افراد هوشمند وجود ندارند؛ اما هوش ایرانی به گونه ای دیگر است و کشورهای خارجی نیز از این افراد کمک می گیرند؛ هدف از استعمار ایران این بوده است که ایران به روی پای خودش نایستد به دلیل این که می دانسته اند اگر ایران به روی پای خودش بایستد از کشورهای دیگر خبری نخواهد بود.

 

وی با اشاره با مسائل هسته ای بیان داشت: بسیاری از کشورها تلاش می کنند که ایران انرژی هسته ای نداشته باشد به دلیل این است که این کشورها می خواهند انحصارات محصولی خودشان را ازدست ندهند.

 

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که افتخار ایراینان این است که متمسک و متوسل به قرآن و ولایت هستند، بیان داشت: ایرانیان دوست دار ولایت فقیه هستند و هم متمسکین به قرآن، وجود قرآن فقط به لفظ و خواندن نیست؛ بلکه وجود قرآن هم لفظی است که خواندنی است و هم یک وجود خطی دارد که نوشتنی است.

 

وی ادامه داد: وجود دیگر قرآن، حافظی است که حفظ کردن است و هم وجود سماعی دارد که شنیدن است؛ اما وجودی که بالاتر از همه این وجودها است، وجود اعتقادی است که در دل قرار بگیرد و به آن عمل شود؛ بنابر این هدف از انجام دادن این گونه کارها این است که  اعلام کنیم عامل به قرآن هستیم و می خواهیم قرآن را به گونه‌ای ثبت کنیم که برای همیشه باقی بماند.

 

این مرجع تقلید در پاسخ به سؤال خبرنگار در زمینه حوادث یمن بیان داشت: این حرکتی است که تمام جهانیان آن را محکوم می کنند و کسانی که خودشان را خادم الحرمین می دانند این انتظار را نداریم که این گونه با کودکان و زنان مسلمان رفتار کنند.

 

وی ادامه داد: گاهی اوقات دو لشکر نظامی با یکدیگر به جنگ می پردازند که یک چیز متعارفی است؛ اما بمباران کردن کودکان و زنان بی دفاع یک حرکت وحشیانه است و حتی یک حیوان درنده نیز چنین کاری را انجام نمی دهد و ما از این افراد انتظار داریم تا حدی به این القاب عمل نمایند و نسبت به بشر دوستانه رفتار کنند./1324/پ202/س

ارسال نظرات