۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۸۹۰۶۶
به همت نهاد تبلیغات اسلامی؛

مبلغات سنتی خراسان شمالی شناسایی و ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از شناسایی و ساماندهی مبلغات سنتی استان خبر داد و گفت: بعد از ساماندهی، طرح های تغذیه فکری، توانمندسازی و دانش افزایی این مبلغات از سوی نهاد تبلیغات اسلامی انجام می شود.
حجت الاسلام خادمي- نشست امور بانوان تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، بعد از ظهر امروز در نشست امور بانوان نهاد تبلیغات اسلامی استان، به حساسیت و اهمیت فعالیت های تبلیغی و مذهبی در بین بانوان و مادران جامعه اسلامی پرداخت و افزود: امروز در بخش بانوان جامعه اسلامی، نیاز مبرمی به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی وجود دارد که در این میان نقش بانوان مبلغه و مبلغات سنتی حساس و خطیر است.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه می بایست کمال دقت صورت گیرد تا احکام اسلامی و آموزه های دینی به صورت درست و صحیح بیان و ترویج شده تا منجر به جذب و ترغیب مخاطبان شوند چرا که در غیر این صورت نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه یکی از ملزومات دستیابی به این هدف در بخش بانوان نظارت بر فعالیت مبلغات سنتی در مراسم ها و مناسبت های مذهبی است، خاطرنشان کرد: نهاد تبلیغات اسلامی استان در این زمینه اجرای طرح شناسایی و ساماندهی مبلغات سنتی در شهرستان های مختلف خراسان شمالی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به انتشار فراخوان شناسایی و ساماندهی مبلغات سنتی در خراسان شمالی، افزود: در این فراخوان بانوان مبلغه فعال در استان که اقدام به برگزاری و مدیریت جلسات فرهنگی و مذهبی خانگی می کنند، پرونده و فرم های مربوطه را تکمیل کرده و فعالیت آنها سازمان داده می شود.

 

وی ادامه داد: بعد از ساماندهی مبلغات سنتی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اقدام به برگزاری دوره های تغذیه فکری، توانمندسازی و دانش افزایی برای این مبلغات کرده و سپس به آنها کد تبلیغی موقت ارائه می شود.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: همچنین نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی آماده است تا در مناسبت های مذهبی و اسلامی، بانوان مبلغه تحصیل کرده در حوزه های علمیه را در زمینه های مداحی و مربی قرآن و نیز به عنوان اساتید تفسیر، اخلاق و احکام به تمامی مراسم های مذهبی اعزام کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت های تبلیغی و ترویجی در بین جوامع هدف خاص از جمله بانوان، افزود: مردم ایران و سایر کشورهای دنیا تشنه دریافت معارف ائمه اطهار(ع) هستند که این موضوع رسالت سنگینی را بر دوش روحانیان و مبلغان خواهر و برادر گذاشته است.

 

وی با تأکید بر اینکه همه فعالان و متولیان بخش های فرهنگ و مذهب جامعه به ویژه مبلغان و مبلغات می بایست در فعالیت های خود اخلاص داشته باشند، اضافه کرد: در این مسیر اگر گام ها با اخلاص و در راه کسب رضایت باری تعالی برداشته نشود، نتیجه مطلوب حاصل نشده و اثرگذاری بر مخاطب حداقلی می شود.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: بانوان مبلغه در مراسم های مذهبی و فرهنگی می بایست در بیان احکام و آموزه های اسلامی کمال دقت را داشته باشند چرا که هر حرکت خطا و گفتار نادرست آنها ضربه ای به پیکره اسلام به شمار می رود.

 

به گفته وی اعتقادات و نکات اخلاقی اشتباه را می توان اصلاح کرد اما اگر مسائل فقهی از سوی روحانیان و مبلغان خواهر و برادر به صورت اشتباه بیان شود دیگر امکان اصلاح آن بسیار سخت خواهد بود.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اکنون در این استان 484 نفر مبلغه حوزوی، سنتی و دانشگاهی وجود دارند که 110 نفر از این مبلغات به صورت دائمی به فعالیت تبلیغی و دینی در بین جمعیت بانوان استان مشغول هستند.

 

همچنین در حال حاضر در این استان افزون بر 670 روحانی مبلغ و مبلغه از سوی نهاد تبلیغات اسلامی ساماندهی شده اند که از این تعداد 509 نفر روحانی معمم و 164 نفر نیز مبلغه خواهر هستند./9314/202/ب3

ارسال نظرات