۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۸۹۰۷۷

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آذربایجا‌ن‌شرقی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در نشست مشترک فرماندهان نظامی و انتظامی مستقر در استان آذربایجا‌ن‌شرقی تشریح شد.
سردار کريميان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مشترک خبری فرماندهان نظامی و انتظامی مستقر در استان با اصحاب رسانه، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بدلیل ماهیت دینی نهضت مردمی ایران، دشمنان از هیچ تلاشی برای براندازی انقلاب فروگذار نبودند.


وی توطئه قومیتی در مناطق مختلف کشور، ترورهای فیزیکی و تهدیدهای مختلف نظامی و فرهنگی را از جمله نقشه‌های شوم دشمن در طول سالیان متمادی پس پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: دشمن در جنگی نیابتی به وسیله رژیم بعث عراق و تحمیل هشت سال جنگ علیه ملت ایران نیز نتوانست مانع صدور آرمان‌های انقلاب شود.


سردار کریمیان رهبری آگاه، ملت هوشیار و حاضر در صحنه و همچنین نیروهای مسلح هدفمند و ولایت‌مدار را عامل اصلی اقتدار انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که استکبار بعد از تحریم‌های اقتصادی نیز نتوانست کاری از پیش ببرد، دو گزینه بیشتر نداشت، یا باید جنگی دیگر آغاز می کرد و یا در میز مذاکره حاضر می‌شد.


فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که قدرت بازدارنگی انقلاب اسلامی ایران دشمنان را نظام را مجبور به حضور در عرصه مذاکرات کرد، گفت: اگر امروز دیپلمات‌های کشور در عرصه مذاکره با غرب با صلابت و اقتدار از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند، به واسطه پشتوانه مردمی و قدرت نیروهای مسلح کشور است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح استان در میدان آذربایجان آغاز می شود که این مراسم با حضور کلیه نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین بسیجیان جان بر کف همراه خواهد بود.


سردار کریمیان از افتتاح نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس در تبریز خبر داد و گفت: این نمایشگاه روز سه‌شنبه هفته جاری در ساعت 18 و در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز سالن امیرکبیر افتتاح خواهد شد، ضمن این‌که نخستین یادواره شهدای تخریب و مهندسی سپاه نیز همزمان با این هفته برگزار می‌شود.


فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امسال تبریز میزبان ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز طی روزهای نهم تا سیزدهم مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


وی برگزاری یادواره‌های شهدا، جشنواره فیلم کوتاه بسیج، پیاده‌روی خانوادگی، شب‌های شعر و خاطره، جشنواره استانی شعر بسیج، تجلیل از جایگاه و نقش روحانیت در دفاع مقدس، تجلیل از نقش بانوان در جنگ، همایش فرماندهان دوران دفاع مقدس در استانداری، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد./935/203/ب2

ارسال نظرات