۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۸۹۱۰۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

زمینه حضور طلاب در مدارس فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت حضور مستمر طلاب در مدارس، گفت: حضور طلاب در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان و پاسخگویی به شبهات و سؤوالات شرعی آنها می تواند در تربیت دینی دانش آموزان نقش مؤثری داشته باشد.
ديدار مديرکل و معاونان آموزش و. پرورش آذربياجان غربي با امام جمعه اروميه ديدار مديرکل و معاونان آموزش و. پرورش آذربياجان غربي با امام جمعه اروميه ديدار مديرکل و معاونان آموزش و. پرورش آذربياجان غربي با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش معلمی را شغال انبیاء خواند و افزود: قرار گرفتن در مسیر تربیت نیروی انسانی توفیق بزرگی است که خداوند برای شما معلمان و مربیان تربیتی مقدر کرده است.

 

وی با اشاره به ضرورت حضور مستمر طلاب در مدارس، تصریح کرد: حضور طلاب در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان و پاسخگویی به شبهات و سؤوالات شرعی آنها می تواند در تربیت دینی دانش آموزان نقش مؤثری داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: همانگونه که نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها بسیار مفید قایده واقع شده است و به عنوان پشتیبان نیروهای مذهبی و دیدبان مسائل دینی و فرهنگی دانشگاه در رفع مشکلات بسیار خوب عمل کرده است، حضور روحانیت در هر مدرسه ای می تواند نقش بسزایی در تعلیم و تربیت داشته باشد.  

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: باید آرام آرام زمینه برای فعالیت مؤسسه هایی که به صورت تخصصی طلبه برای حضور در مدارس تربیت کند، فراهم شود چراکه جلب دانش آموزان و شناخت نیازهای نوجوانان و جوانان و پاسخگویی به آنها نیازمند تخصص است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خواستار توجه ویژه در بکارگیری معلمان دینی در مدارس شد و افزود: معتقدم باید در این خصوص سرمایه گذاری بیشتری صورت گرفته و در گزینش افراد قبل از به کار گیری و برگزاری دوره های ضمن خدمت تلاش بیشتری شود.

 

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: چهره و وجهه مربیان دینی باید به گونه ای باشد که در کنار بحث های آموزشی، عمل و کردار آنها نیز در دانش آموزان تأثیر مثبت داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، وجود معلمان دینی متعهد و مؤمن در محیط مدارس را در تقویت مبانی اعتقادی و دینی دانش آموزان و دیگر معلمان و مربیان مؤثر خواند و اذعان داشت: اگر رفتار و کردار معلمان دینی مطابق با گفته های آنها نباشد نه تنعا تأثیر مثبت نخواهد داشت بلکه تبعات منفی آن بسیار زیاد خواهد بود./936/202/ب3

ارسال نظرات