۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۸۹۱۰۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر:

اخلاق حسنه از ویژگی‌های بارز امام جواد است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: یکی از ویزگیهای بارز امام جواد (ع) اخلاق حسنه آن امام همام است که از جد بزرگوارش به ارث برده است.
حجت‌الاسلام سيدعلي پناه محمودي نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر  گفت: یکی از ویژگی‌های بارز امام جواد (ع) اخلاق حسنه آن امام همام است که از جد بزرگوارش به ارث برده است. همانطور که پیامبر سرمشق و الگو و اسوه اخلاق بوده است و به مسلمانان توصیه شده است که در رفتار و سبک زندگی در همه مراحل باید از پیامبر الگو بگیرند.

 

حجت‌الاسلام پناه محمودی نیا افزود: ائمه معصومین(ع) و به ویژه امام جواد (ع)  الگو و اسوه اخلاق امت هستند و امام جواد(ع) منتصب به اخلاق نیکوی پیامبر هستند. امام جواد (ع) در نهایت ادب و گشاده رویی با دوست و دشمن برخورد می‌کرد و با همگان با احترام و تکریم برخورد می کرد. همین امر هم باعث جذب مخالفان و دشمنان امام شد و در نهایت نرم خویی با شیعیان برخورد می کردند.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: البته امام جواد (ع) هیچ گاه تسلیم ظلم و ستم نمی شدند و در نهایت آزادگی و آزادیخواهی و با اعتقاد و باور عمیق با شهامت و رشادت و در اوج  نرم خویی مبانی اسلام ناب محمدی را ترویج می دادند و تسلیم فتنه ها و توطئه های دشمنان نمی شدند.

 

وی گفت: در یک کلام امام جواد (ع) به تعبیر امام رضا(ع) مولودی پر خیر و برکت برای شیعیان و اسلام بوده است./846/203/ب3

ارسال نظرات