۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۸۹۱۲۱
مدیرکل آموزش و پرورش آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

آموزش و پرورش برای افزایش مدارس امین آمادگی کامل دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش استان از آمادگی کامل برای افزایش مدارس امین با همکاری حوزه‌های علمیه استان برخوردار است.
سيد مصطفوي در ديدار با امام جمعه اروميه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، فریدون سید مصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزان مؤمن و انقلابی مهمترین ماموریت آموزش و پرورش است.

 

وی با اشاره به افزایش مدارس امین استان به 38 مدرسه در سال جاری تصریح کرد: آموزش و پرورش استان آمادگی کامل دارد تا با همکاری حوزه های علمیه استان نسبت به افزایش تعداد این مدارس اقدام کند چراکه تربیت دینی دانش آموزان دغدغه ماست.

 

سید مصطفوی با اشاره به کمبود مربیان پرورشی در سطح مدارس استان تصریح کرد: اگر روحانیون و طلاب به عنوان مربیان پرورشی و تربیتی در مدارس حضور یافته و در کنار برنامه های دینی به فعالیت های هنری همچون خوشنویسی و طراحی و ... بپردازند در تأثیرپذیری دانش آموزان بسیار مؤثر خواهد بود.

 

وی اذعان داشت: اوایل انقلاب که مربیان پرورشی از متعهدترین افراد بودند، خروجی بسیار مطلوبی داشت؛ در حال حاضر هم اگر دغدغه همین باشد باید مربیان پرورشی در کنار مسائل فرهنگی به مسائل شرعی دانش آموزان نیز پاسخگو باشند که متأسفانه در این زمینه خلأ وجود دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در پاسخ به دغدغه امام جمعه ارومیه مبنی بر به کار گیری افراد مؤمن و متعهد به عنوان معلم دینی و معارف اسلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه اداره کل آموزش و پرورش با حساسیت اقدام کرده و در طول سال تحصیلی نیز دوره هایی در رابطه با سبک زندگی اسلامی، احکام، تفسیر، قرائت و مفاهیم قرآن کریم برای معلمان دینی برگزار می کند .

 

وی افزود: امسال برگزاری دو همایش برای معلمان تعلیمات دینی برنامه ریزی شده است که امیدواریم همایش نماز با حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شود.

 

سید مصطفوی در ادامه از اجرای طرح مدرسه پویا و محله امن در مدارس استان با آغاز سالتحصیلی جدید خبر داد و افزود: در قالب این طرح به شعاع 500 متری هر مدرسه حدود انتظارات متقابل بین مدرسه و مسجد، کسبه، همسایگان و ....برآورد شده و نسبت به اجرای آنها اقدام خواهد شد.

 

سیدمصطفوی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند نسل آینده را به سوی زندگی سالم رهنمون سازد چرا که نهاد خانواده و جامعه نیز تاثیر بسزایی در تربیت نسل آینده دارد.

 

وی با تاکید بر افزایش تعامل و هماهنگی مربیان و اولیا دانش آموزان از طریق انجمن های اولیا و مربیان در سطح مدارس، افزود: نقش کنترلی والدین به ویژه در ارتباط با دوستان فرزندان و هماهنگی با مربیان برای تربیت سالم یک امر اساسی است.

 

سیدمصطفوی در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز پروژه مهر در طول تابستان جاری، افزود: ساماندهی نیروی انسانی یکی از موضوعات مهم در پروژه مهر سال جاری بود که با توجه افزوده شدن یک پایه به مقطع متوسطه اول با موفقیت به پایان رسید.

 

وی ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود معلم در پایه اول متوسطه، نسبت به انتقال 1200 معلم از پایه دوم متوسطه اقدام شد چراکه امسال شاهد افزوده شدن 1667 کلاس به متوسطه اول بودیم.

 

سید مصطفوی با بیان اینکه متاسفانه 30 درصد از فضاهای آموزشی استان فرسوده است، افزود: یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش، فرسودگی و کمبود فضاهای آموزشی در استان می باشد که با کمک خیرین محترم برای رفع این مشکل تلاش می کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به وجود شرایط بازنشستگی برای 1500 نفر از فرهنگیان استان در سالجاری، اظهار کرد: بمنظور استفاده از توانمندی و تجربیات این عزیزان با استمرار خدمت تعداد 530 نفر موافقت شد.

 

وی با اشاره به استفاده بیش از 40 هزار دانش اموز استان از سرویس های مدارس تصریح کرد: امسال با هماهنگی سازمانهای ذی ربط 3072 دستگاه وسیله نقلیه برای این منظور در نظر گرفته شده است و بمنظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و مزاحمت برای شهروندان محترم توصیه های لازم صورت گرفته است.

 

سیدمصطفوی گفت: طرح رتبه بندی معلمان از ابتدای مهر ماه در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

 

گفتنی است در پایان این جلسه، مدیرکل اموزش و پرورش استان، کتب آموزشی جدید التالیف سالتحصیلی جاری را به نماینده ولی فقیه در استان تقدیم کرد./936/201/ب3

 

ارسال نظرات