۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۱۲۳

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ الگوسازی آرمان های شهدا محور برنامه های سپاه اراک در هفته دفاع مقدس، توزیع بسته های فرهنگی ویژه غدیر بین کانون های مساجد مرکزی، برگزاری اختتامیه دو سالانه عکس بسیج با محوریت سبک زندگی اسلامی و کسب عنوان «پرچمداران حجاب و عفاف» توسط دانش‌آموزان ساوجی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده سپاه ناحیه اراک ظهر امروز شنبه  28شهریور در جمع خبرنگاران در اراک گفت: الگوسازی آرمان های رزمندگان اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت، محور برنامه های این نهاد انقلابی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: جوانان و نوجوانان واقعیت های دفاع مقدس را درک نکرده و تنها از برنامه های تلویزیونی و سینمایی اطلاعات اندکی از جنگ تحمیلی به دست آورده اند.


رضایی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی را با آرمان های شهدای جنگ تحمیلی آشنا کرد و از این طریق گامی اساسی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برداشت.


فرمانده سپاه ناحیه اراک اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یعنی زنده نگه داشتن و صیانت از ارزش های نابی همچون استقامت، وطن دوستی، اطاعت صادقانه از امام راحل و مقام معظم رهبری که این مهم وظیفه سپاه و یا یک قشر خاص نیست و همه اقشار مختلف مردم باید نسبت به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.


وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی جنگ نرم و هجمه های فرهنگی بی امان خود بر علیه جوانان این مرز و بوم آغاز کرده اند، بیان کرد: نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی باید از استقامت و فداکاری های رزمندگان اسلام الگوگیری کرده و با تمام قوا در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنام گام بردارند.

 

بسته های فرهنگی ویژه غدیر بین کانون های مساجد مرکزی توزیع می شود

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بسته های ویژه دهه امامت و ولایت شامل بنر تبریک، پوستر هایی از سخنان امام علی علیه السلام و آیات قرآن کریم، نرم افزار غدیر خم با عنوان تجلی گاه ولایت جامع ترین نرم افزار پیرامون واقعه تاریخی غدیر خم و  کتاب منشور تربیتی اسلام برگرفته از وصیت نامه امیرالمومنین علیه السلام به امام حسن مجتبی علیه السلام است.

 

گفتنی است، سخنرانی، نصب بنرهای ویژه عید سعید غدیر خم، چراغانی و آذین بندی مسجد و محله از دیگر برنامه هایی است که به همت کانون های مساجد در ایام خجسته ولایت و امامت در مساجد انجام می شود.

 

شایان ذکر است، از عید سعید قربان یکم مهر ماه تا عید سعید غدیر خم دهم مهر ماه به عنوان دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است.

 

برگزاری اختتامیه دو سالانه عکس بسیج با محوریت سبک زندگی اسلامی 

علی احمدی، رییس سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی از برگزاری سومین دو سالانه عکس بسیج خبر داد و گفت: هدف از سومین دو سالانه عکس بسیج ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌‌های اسلامی است.

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی با اشاره به اینکه ارتقاء ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور و تلاش برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف این مسابقه است ادامه داد: با اعلام فراخوان ارسال آثار به جشنواره در مجموع 661 اثر از سراسر استان در دو بخش سبک زندگی ایرانی اسلامی و فعالیت‌های اجتماعی بسیج به دبیرخانه ارسال شد.

 

احمدی اظهار کرد: پس از داوری 38 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و به بخش نهائی راه یافتند، آثار نیز از 31 شهریور ماه تا ششم مهر ماه در فرهنگسرای آئینه اراک به نمایش گذاشته خواهند شد، در این نمایشگاه به دنبال استعدادیابی از میان جوانان و حفظ انسجام هنرمندان عکاس بسیجی هستیم.

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی در پایان تصریح کرد: از مجموع آثار انتخاب شده از سوی هیئت داوران شش اثر به عنوان آثار برگزیده و دو اثر نیز به عنوان آثار قابل تقدیر در روز اختتامیه معرفی و تقدیر می‌شوند، اختتامیه این جشنواره همزمان با چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج در هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای آیینه برگزار خواهد شد، همچنین چهارمین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج نیز در دو بخش فیلم کوتاه(داستانی، مستند، نماهنگ، پویانمائی) و فیلم‌نامه‌نویسی برگزار می‌شود.

 

کسب عنوان «پرچمداران حجاب و عفاف» توسط دانش‌آموزان ساوجی

محمد رشید، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان دختر هنرستان صدیقه کبری ساوه که در همایش ملی شوراهای دانش‌آموزی برتر استان‌های سراسر کشور در شهریورماه شرکت کرده بودند موفق به کسب عنوان پرچمداران حجاب و عفاف شدند.

 

وی با اشاره به اینکه همایش در 16 شهریور در اردوگاه کشوری میزاکوچک خان رامسر برگزار شد ادامه داد: دانش‌آموزان استان مرکزی با شرکت منسجم و هدفمند در این همایش کوشیدند با استفاده حداکثری از کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی در مسیر ارتقاء دانش و توانایی‌های خود در امر فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی گام بردارند.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش ساوه تصریح کرد: این دانش‌آموزان که به عنوان شورای دانش‌آموزی برتر استان انتخاب شده بودند با شرکت در این همایش در کنار سایر استان‌ها توانستند با تلاش خود و با بهر‌ه‌گیری از آموزش‌های لازم این عنوان را کسب کنند، درواقع این عنوان با اهتمام به رعایت حجاب و داشتن رفتار موقر و برازنده از میان 32 استان به دست آمده است. /842/203/ب3

ارسال نظرات