۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۸۹۱۵۷
مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خراسان:

افزایش بصیرت و معرفت از لوازم تکاپوی علمی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خراسان افزایش بصیرت و معرفت را از لوازم تکاپوی علمی عنوان کرد و گفت: طلبه باید در کسب علم و معرفت لازم به همراه تهذیب نفس اهتمام داشته باشد.
خواهران طلبه

منصوره  اعدادی مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: در حوزه علمیه بخش خواهران با 45 مدرسه در خراسان فعالیت دارد که 12 مدرسه در مشهد است.


وی با بیان این که 3800 طلبه در سطح 2 و 3 مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: برای سطح 3 برای سال تحصیلی جدید 900 نفر پذیرفته شده داریم که پیش بینی 800 نفر شده بود و این میزان نشاندهنده میزان قابل قبولی است.

 

اعدادی به برنامه های مرکز مدیریت خراسان برای سطح 2 اشاره و  خاطرنشان کرد: دوره های عمومی 5 ساله  که شامل ورودی های 90 و 91 بوده و رو به اتمام است و دو برنامه سفیران هدایت و دوره بلند مدت در حال اجرا است که رویکرد در مدارس این است تعداد سفیران را افزایش دهیم و در دوره بلند مدت نیز تعداد محدود است که ان شاالله بعد از اتمام این دوره شاهد حضور پررنگ طلبه ها باشیم.

 

مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خراسان با اشاره به برگزاری اردوهای تبلیغی، اذعان کرد: این اردو ها فرصت خوبی برای آشنایی طلبه ها با رسالت خود بود که برخی از طلبه ها به علت مشغله های شخصی از فضای تبلیغی فاصله گرفته بودند، به رسالت خود  آشنا و  فعالیت های خوبی در این اردو داشتند.

 

وظیفه طلاب و طلبه در عصر حاضر

وی در ادامه به وظیفه طلاب و طلبه در عصر حاضر اشاره و بیان داشت: در هر مقطعی طلاب وظیفه دارند و باید در کسب معارف دینی اهتمام داشته باشند، برای نیاز های جامعه پاسخ مناسب ارائه دهند و شبهات را بشناسند.

 

اعدادی افزایش بصیرت و معرفت را از لوازم تکاپوی علمی عنوان و اظهار کرد: طلبه باید علم و معرفت لازم را کسب کند و  به همراه تهذیب نفس باشد.

 

لزوم توجه به فعالیت های مجازی در حوزه

مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خراسان در خصوص فعالیت طلاب در عرصه فضای مجازی، گفت: طرحی ارائه شده است تا فعالیت های تبلیغی تنها منحصر به خطابه و منبر نباشد و در فضاهای مختلف مجازی و نیز سخنرانی و خطابه به تبلیغ دین بپردازیم.

 

وی افزود: در عرصه فضای مجازی در مدارس مختلف سایت دارند و فعالیت هایی را به صورت جزیره ای انجام می دهند.

 

اعدادی در خصوص وطیفه مدیران حوزه علمیه اظهار کرد: مدیران حوزه باید دغدغه های حوزه و طلبه را در نظر داشته باشند و در ارتقای دانش آن ها کوشش کنند./1310/302/ب3

ارسال نظرات