۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۸۹۱۷۰
به همت سازمان اوقاف و امور خیریه؛

طرح «مهر تحصیلی» در سراسر آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ طرح «مهر تحصیلی» در آستانه بازگشایی مدارس با محوریت اهدای 900 بسته کامل لوازم التحریر به دانش آموزان مستعد آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام وحدت مشهوري‌نظري

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: طرح «مهر تحصیلی» در آستانه بازگشایی مدارس با محوریت اهدای 900 بسته کامل لوازم التحریر به دانش آموزان مستعد اخلاقی و تحصیلی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود که برنامه اصلی 28 شهریور در امامزاده سیدحمزه تبریز به صورت نمادین برپا خواهد شد.


 
وی با بیان اینکه این طرح به شکل همزمان در شهرستان های اهر، سراب، شبستر، مراغه و ورزقان نیز برگزار خواهد شد، افزود: دراین طرح تلاش کردیم دانش آموزان مستعد در زمینه رعایت اخلاق و موفق در بحث تحصیل علم را شناسایی و درجهت افزایش کرامت انسانی و پیشرفت تحصیلی آنان با اهدای این بسته های هدیه به امر تشویق دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشیم.


 
حجت الاسلام مشهوری با تأکید براینکه این هدایا از محل درآمد نیات واقفینی که نیت وقف خود را کمک به تحصیل دانش آموزان معین کرده اند، تأمین می شود، گفت: چنین برنامه هایی که در راستای اجرای امینانه نیات واقفین برگزار می شود همواره موردتوجه این نهاد بوده، اما از امسال تلاش کرده ایم با انسجام بیشتر و دوری از هرگونه پراکنده کاری به اجرای نیات واقفین با حضور مردم بپردازیم تا از این طریق آنان را به امر وقف به خصوص وقف های جدید تشویق کنیم.


 
وی برگزاری طرح پیوند آسمانی در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را به واسطه عمل به نیت واقف خیراندیشی دانست که 160 سال قبل موقوفه خود را برای تسهیل ازدواج جوانان وقف کرده بود و ادامه داد: مردم مسلمان باید بدانند تا مادامیکه موقوفه باقی است، برکت یافته و سال به سال برکات آن افزایش می یابد و تا زمانیکه مردم از برکات آن موقوفه بهره مند می شوند، نام و یاد واقف به نیکی برده شده و حتی پس از مرگ وی نیز این چشمه همیشه جاری مستدام خواهد بود.


 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین برگزاری چنین برنامه هایی را در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه، به خاطر آشنایی بیشتر مردم با سیره اهل بیت(ع) عنوان کرد و خاطرنشان کرد: انتظار می رود خبرگزاری ها، مطبوعات و در رأس آن صدا و سیمای استان با بازتاب رسانه ای مطلوب، این اداره کل را در راستای اهداف خود که همواره عمل به اجرای احکام الهی و عمل امینانه به نیات واقفین است، یاری کنند.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: طرح «مهر تحصیلی» در آستانه بازگشایی مدارس با محوریت اهدای 900 بسته کامل لوازم التحریر به دانش آموزان مستعد اخلاقی و تحصیلی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود./935/203/ب1

ارسال نظرات