۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۹۱۸۸

مراسم ختم پدر شهیدان جهان‌آرا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ختم پدر شهیدان محمد، علی و محسن جهان آرا عصر امروز شنبه با حضور پرشور مردم، مقامات لشگری و کشوری برگزار شد.
شهيد جهان آرا شهيد جهان آرا شهيد جهان آرا شهيد جهان آرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ختم هدایت الله جهان‌آرا پدر شهیدان محمد، علی و محسن جهان‌آرا عصر امروز در مسجد ولیعصر با حضور مقامات کشوری و لشگری برگزار شد.

 

حجت الاسلام مجید انصاری، معاون امور مجلس ریاست جمهوری در این مراسم، گفت: زمانی که از شهید جهان آرا صحبت می شود تمام عزمت، شکوه و صلابت دفاع مقدس توام با مظلومیت و رشادت تداعی می شود، خداوند در سوره الرحمان وصف خانه هایی را بیان می کند که همراه ذکر و یاد خدا در آنجا برپا بوده و هیچ جاذبه ای آنان را از یاد خدا باز نمی دارد.

 

وی افزود: همواره فعل این افراد یاد خدا، نماز و انفاق بوده است، بی تردید اگر بخواهیم مصداقی بارز از این بیوت رفیع و خانه های عرشی را در دوران خود معرفی کنیم بیت شریف و رفیع جهان آرا یکی از این مصادیق است، در نگاهی وسیع تر ایران اسلامی بخصوص در دوران دفاع مقدس خرمشر مظلوم مصداق این خانه ها هستند.

 

معاون امور مجلس ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: خرمشهر از آغازین لحظه های جنگ و دوران 20 ماه اشغال از سوی استکبار و پس از آن تا هنگام آزاد سازی با مقاومت خود مانند تمامی جبهه های حق علیه باطل همچون خانه های رفیع بودند که خداوند متعال بر آنان حاکم بود.

 

پیام صلح و آزادی به جهانیان
وی افزود: انقلاب اسلامی پیام صلح و آزادگی را برای جهان به ارمغان آورد، بنابر فرموده امام راحل(ره)  برای مقابله با رژیم شاهنشاهی دست به اسلحه نبردیم، افراد بسیاری از امام خمینی(ره) درخواست اجازه ترور شاه را داشتند ولی امام(ره) این کار را صحیح ندانستند.

 

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اقدامات دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی، گفت: دفاع از ایران، انقلاب و اسلام به عنوان یک امر الهی و واجب شرعی در کانون توجه مردم قرار گرفت، بی شک دفاع مقدس صحنه ای از زندگی بهشتیان بود که جز شجاعت، توکل و نترسیدن از دشمن برای اهداف آرمانی و بلند چیز دیگری نبود.
 وی افزود: دشمن درصدد بود در ابتدای انقلاب ما را نابود کند اما از باب خنثی شدن مکر آنان با مکر خدا جبهه به کارخانه انسان سازی تبدیل شد.

 

معاون امور مجلس ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: امام خمینی(ره) ابراز داشتند مردم ایران از اصحاب صدر اسلام در ایمان و پایداری مقاوم‌تر بوده و در این میان گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند، تمام مردم در این عرصه حضور داشتند اما بزرگ مردانی وجود داشتند که نه تنها از خانه و کاشانه خود بلکه عزیزان خود نیز گذشتند.

 

وی افزود: یکی از این خانواده های بزرگ بیت رفیع جهان آرا است، دوران دفاع مقدس با تمام بزرگی هایش تمام شد و در این میدان گوهرهایی از آسمان در قالب انسان هایی مجاهد درخشیدند، ما به عنوان میراث داران خط و راه امام(ره) و شهدا و ادامه دهندگان راه شهیدانی همچون جهان آرا هستیم که داستان مظلومیت و رشادت او باید صدها بار در تمامی عرصه ها تکرار شود.

 

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه مظلومیت خرمشهر را باید مردم و رزمندگان این شهر بازگو کنند، اظهار داشت: شکوه سکوت خرمشهر از زاویه مردان مدافع آن کمتر از پیروزی فتح نبوده بلکه بیشتر است زیرا آنان در اوج مظلومیت روح رشادت را به نمایش گذاشتند.

 

انقلاب اسلامی، مردم و رهبری نماد مقاومت جهانی
وی افزود: امروز در پرتو همان گذشت ها  انقلاب اسلامی به درختی بزرگ تبدیل شده و به عنوان یک قدرت اثر گذار جهانی قلمداد می شود، امروز نام انقلاب، مردم ایران و رهبری به عنوان نماد مقاومت، ایستادگی و صلح طلبی در عرصه جهانی می درخشد، وظیفه امروز مسؤولان ما کمتر از وظائف گذشته شهدا نیست.

 

معاون امور مجلس ریاست جمهوری، ادامه داد: امروز دشمنان می خواهند چهره ای مخدوش و وحشی از اسلام معرفی کنند، امروز اسلام روزهایی سختی را می گذراند، دشمنان در وحشی گری و ترور فرو رفته اند، اقدامات استکبار توانسته جهالتی مانند جنگ جمل را در میان مردم گسترش دهد، در میان ناامنی های منطقه ایران از پرتو خون شهدا به کشوری امن تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به حضور آگاهانه مردم و حماسه سیاسی در سال 92، گفت: امروز دولتی از جنس رزمندگان با همان روحیه، اهداف و اندیشه در عرصه کشور حضور دارد.

 

حجت الاسلام انصاری افزود: عرصه دیپلماتیک و خرد جمعی برای بهینه ساختن مملکت باید روحیه ای قرآنی داشته باشد، فضای دیپلماسی، سیاست داخلی و تلوزیون باید مانند فضای دفاع مقدس باشند، فضایی که رزمندگان از دوربین گریزان بودند و برای خدا کار می کردند، در بازار این دنیا عده ای همه چیز می دهند ولی هیچ چیز نمی گیرند ولی برخی بنابر فرموده امیرمومنان(ع) جوانی، فرزندان و ثروت خود را می دهند تا رضایت خدا را به ارمغان بیاوردند.

 

معاون امور مجلس ریاست جمهوری با بیان اینکه 20 ماه آزادسازی خرمشهر به طول انجامید، ابراز داشت: امروز نیز تیم دیپلماسی با حمایت مردم و رهبری توانست در عرصه اقتصادی کشور را از دستان دشمن بیرون بیاورد و به فضل پروردگار برجام در روز گذشته عملیاتی شده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعجب می کنم برخی از نابود شدن تحریم ها ناراحت می شوند، اکثریت قاطع ملت ایران به خوبی می دانند در چه موقعیتی هستند، امروز رییس جمهور و دولت با حمایت مردم و رزمندگان و رهبری مصمم است راه جهان آرا را ادامه دهد.

 

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه رییس جمهور در مسائل هسته ای با خدا معامله کرده است، تصریح کرد: مردم می دانند این مذاکرات چه فشاری را در این 20 ماه بر دولت آورده است، تیم مذاکره کننده توانست با مقاومت گام هایی را برای رفع تحریم ها بردارد.

 

وی افزود: در کشور جهان آرا نمی‌توان بیکاری 20 درصدی را تحمل کرد، فساد، فقر و ناامیدی زیبنده این کشور نیست، اگر دولت امروز برای ایجاد پایداری تلاش می کند حرکتی در تداوم دفاع مقدس است، اگر جوانان کار و آینده خوبی داشته باشند می توانند راه این شهدا را ادامه دهند، دولت مصمم است در این حوزه یک قدم عقب نشینی نکند، همراهی مردم، رسانه ها، مجلس و قوه قضاییه می تواند دولت را در از‌بین بردن فساد و آلودگی کمک کند.

 

معاون امور مجلس ریاست جمهوری با اشاره به سفر چند روز آینده رییس جهور به سازمان ملل، گفت: امروز دولت مصصم است با استفاده از ذخیره 36 سال تجربه از حقوق مردم دفاع کند، رییس جمهور برای سومین سفر خود به سازمان ملل آماده می شود.

 

وی ادامه داد: رییس جمهور به نمایندگی از ملت ایران از چهره اسلام انقلابی و رحمانی در سازمان ملل دفاع خواهد کرد، اسلام انقلابی که به دنیا پیام صلح می‌‌دهد ایشان در سفر گذشته خود جهان خالی از خشونت و ترور را مطرح کردند، امیدواریم با لطف خداوند و مکتب سیاسی امام(ره) و با هدایت های رهبری دولت بتواند در مرحله پسا تحریم گام های سریعتری را بردارد./811/201/ب2

ارسال نظرات