۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۸۹۲۱۶
مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان:

طلاب به سلاح علم مجهز باشند/ دشمن در عرصه علمی، نخبگان حوزه و دانشگاه را هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان، مجهز شدن طلاب به سلاح علم، عمل و تهذیب نفس را لازمه مبارزه با شبهات دانست و گفت: دشمن در عرصه علمی نخبگان حوزه و دانشگاه را هدف خود قرار داده است.
حجت الاسلام سيد عباس شريفيان

حجت الاسلام سید عباس شریفیان مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید به مجهز شدن به سلاح علم، گفت: وظیفه امروز حوزویان انجام امور به روش علمی است تا بتوانیم در همه زمینه ها به ویژه به شبهات ومشکلات فرهنگی و اجتماعی پاسخگو باشیم.

 

وی افزود: ائمه اطهار(ع) شاگردانی تربیت می کردند و اصول و مبانی صحیح عقلی و نقلی را به گونه‌ای در اختیار آن‌ها می گذاشتند که خود ‌آنها به تنهایی اهل فن می شدند و مطالب را در جامعه شیعی اشاعه می دادند.

 

حجت الاسلام شریفیان با اشاره به این که از پیامبر اکرم(ص) روایت است زمانی می‌رسد که دروغ گویان بر من زیاد می‌شوند، گفت: علما در عرصه اجتماعی و فرهنگی باید هوشیار و آماده پاسخگویی به شبهات روز باشند که لازمه آن تحقیق، تفحص و پژوهش است.

 

مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان با تأکید بر این که سربازان ولی عصر(عج) باید به دو محور فرهنگی و علمی پژوهشی جامعه توجه داشته باشند، افزود: در عصر کنونی دشمن این دو محور را هدف قرار داده است.

 

به گفته وی دشمن در عرصه علمی نخبگان حوزه ودانشگاه را هدف خود قرار داده است که در اوایل انقلاب شهادت یاران امام راحل و در دهه اخیر دانشمندان هسته ای را به شهادت می رساند.

 

وی با اشاره به این که دشمن در محور فرهنگی به وسیله ابزاری مانند شبکه های اجتماعی وارد جنگی جدید در عرصه تهاجم فرهنگی شده است، گفت: بر اساس سخنان امام جواد(ع) هر کس باید به سهم خود در جهت رفع ظلم، برقراری عدالت و فراهم کردن مسیر در زندگی سالم و رشد تعالی مردم گامی بردارد.

 

حجت الاسلام شریفیان، فراگیری علم و عمل و تبین آن در زمینه شکوفایی جامعه و زمینه سازی در جهت ظهور حضرت ولی عصر(عج) را وظیفه طلاب دانست و گفت: گفتمان دینی، نیکوکاری و جوانمردی در جامعه است.

 

هرکسی وجودش برای دیگران مفیدتر باشد نزد خدا محبوب تر و به او نزدیک تر است

مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان گفت: لازمه مبارزه با شبهات در عرصه کنونی، مجهز شدن طلاب به صلاح علم، عمل و تهذیب نفس است که مهمترین آنها تهذیب است، چرا که اگر طلبه علم داشته اما مهذب نباشد، سودمند نخواهد بود.

 

وی با تأکید بر این که اگر طلاب در امر تحصیل و تهذیب کوتاهی کنند، در محضر خداوند و ائمه اطهار(ع) مسؤول خواهند بود، گفت: باید تا آخرین نفس ایستاده و ایستادگی کرد و به مولایمان گفت سرباز و تابع امرتان هستیم.

 

به گفته وی هر کسی وجودش برای دیگران مفیدتر باشد، نزد خداوند محبوب تر و به خدا نزدیک تر است، چرا که در روایت ملاک بهشتی بودن را کمک به دیگران و ملاک جهنمی بودن را بی توجهی به دیگران و انداختن بار خود به دوش دیگران دانسته اند.

 

حجت الاسلام شریفیان با بیان این که اطاعت و تبعیت محض باید از خداوند متعال باشد، گفت: خداوند ما را به تبعیت از برخی افراد مانند پدر و مادر و یا پیامبر(ص) امر کرده که البته این افراد در عرض خدا قرار نمی گیرند، بلکه این اطاعت‌ها در طول اطاعت خداوند است و اطاعت از آنها از آن جهت واجب است که خدا ما را به آن امر کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان تأکید کرد: در مقابل اغوا ومغالطه گری فکری دشمنان اسلام، آمریکا و صهیونیسم باید مصلح به سلاح علم، عمل و تهذیب شد./1307/302/ب3

ارسال نظرات