۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۸۹۲۵۶
استاد حوزه علمیه زنجان:

علما از شافعین روز محشر هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه علما را یکی از شفاعت کنندگان روز محشر خواند و گفت: یکی از شفاعت کنندگان روز قیامت علمای دین بوده و در روایات نیز آمده است که به همه گفته می شود ای کسانی که در دنیا با استفاده از نور علم این عالم از ظلمت جهل رهایی یافته اید، اکنون نیز به نور این عالم متوسل شده و خود را از ظلمت این عالَم نجات دهید.
حجت الاسلام شيخ توکل بيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی مطهری استاد حوزه علمیه زنجان، امروز در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام بیات، استاد حوزه علمیه زنجان، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: خداوند بنده مومن خود را به سبب گناهان دنیوی به مرض مبتلا می کند تا تمام گناهان وی را ریخته و از بین ببرد و در برخی از روایات نیز وارد شده است که در روز قیامت حتی یک گناه هم در پرونده اعمال وی دیده نمی شود و خداوند گناهان او را به گونه ای پوشش می دهد که حتی تمام اعضای بدن وی گناهانش را از یاد می برند.

 

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: به گفته قرآن کریم چنین مومنانی وقتی از قبر برخاسته و به سوی محشر حرکت می کنند رو کرده به اقوام خود و می گویند که نامه اعمال مرا بنگرید که حتی یک عمل خلاف فرموده و دستور الهی در آن دیده نمی شود.

 

استاد حوزه علمیه زنجان در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی حجت الاسلام بیات اظهار داشت: حجت الاسلام بیات دارای شخصیتی بود که درس دادن و درس خواندنش فقط برای خداوند جاری می شد و همه آن چیزهایی که از اسلام واقعی آموخته بود به کار می بست و در اعمال خود بسیار متواضع و خاشع بود و همه این صفات اوصافی است که بر کسی پوشیده نبوده و همه چنین اوصافی را در وجود وی مشاهده می کردند.

 

حجت الاسلام مطهری در ادامه با اشاره به روایتی از امام علی (ع) در بیان جایگاه علما تصریح کرد: امام علی (ع) فرموده اند که هر کس از امت ما عالم بوده و شیعیان ضعیف ما را دستگیری کرده و آن ها را از ظلمت جهل خارج کند در قیامت به حالتی وارد می شود که خداوند تاجی نورانی بر سرش نهاده و همه از نور آن استفاده می کنند چرا که وی یک فرد را از ظلمت جهل که به مراتب بسیار بالاتر از ظلمت و سیاهی شب است؛ نجات داده است.

 

وی در ادامه علما را یکی از شفاعت کنندگان روز محشر خواند و تأکید کرد: یکی از شفاعت کنندگان روز قیامت علمای دین بوده و در روایات نیز آمده است که به همه گفته می شود ای کسانی که در دنیا با استفاده از نور علم این عالم از ظلمت جهل رهایی یافته اید، اکنون نیز به نور این عالم متوسل شده و خود را از ظلمت این عالَم نجات دهید.

 

این استاد حوزه علمیه زنجان در پایان خاطر نشان کرد: ناگفته نماند که ما زمانی می توانیم از شفاعت این علمای بزرگوار استفاده کنیم که ادامه دهنده راه آنها بوده و نگذاریم تا اهداف و آرمان های آن ها روی زمین بماند.

 

گفتنی است؛ حجت الاسلام شیخ توکل بیات از سال 64 در حوزه علمیه زنجان مشغول به تدریس بود تا این که در سال 81 به سبب سکته مغزی در بستر بیماری افتاد و امسال نیز پس از تحمل 13 سال درد و رنج بیماری دار فانی را داع گفت و به فرزند شهید خود پیوست. /949/202/ب3

ارسال نظرات