۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۸۹۳۳۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک صدا و سیما با فرماندهان ارتش، اختصاص دو میلیارد ریال به بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و انتخاب عابدزاده به عنوان رییس شورای شهرستان تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر سرتیپ نجفی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان امروز در نشست مشترک مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همپای دیگر نیروها همچون سپاه و بسیج خدمات ارزنده ای در دوران پس از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس داشته و صدا و سیما می تواند با نگاهی ریزبینانه تلاش های این مجموعه را شناسایی و به مخاطبان معرفی کند.


همچنین سیدمحسن لطیفی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که ارتش حافظ و تامین کننده امنیت کشور است، افزود: به جرات می توان گفت که نقش ارتش در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از دیگر استان‌ها پر رنگ است و رسانه همیشه در کنار ارتش بوده و خواهد بود و ما آمادگی کامل داریم در تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی با یگان‌های مختلف ارتش همکاری کنیم.


دو میلیارد ریال به بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اختصاص یافت

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به ابلاغ 13 میلیارد ریال اعتبار جدید برای اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری به استان گفت: دو میلیارد ریال از این میزان برای تجهیز بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اختصاص یافته است.


وی با یادآوری سفر رییس جمهوری به استان در اردیبهشت ماه سال جاری و اختصاص حدود یک هزار میلیارد ریال برای سال های 94 و 95 استان گفت: تا کنون بیش از 50 درصد اعتبار سالجاری ابلاغ شده است.


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان یکی از وعده های محقق شده رییس جمهوری دراین خطه از میهن اسلامی است، اظهارکرد: پیوست فرهنگی برای برنامه های اقتصادی و طرح های عمرانی ضروری است.


عابدزاده، رییس شورای شهرستان تبریز شد

با رأی اکثریت قاطع اعضای شورای شهرستان تبریز، اصغر عابدزاده بار دیگر ریاست شورای شهرستان تبریز را بر عهده گرفت، اصغر عابدزاده عضو شورای اسلامی شهرستان تبریز قبل از این نیز ریاست شورای اسلامی شهرستان تبریز را بر عهده داشت.


شورای اسلامی شهرستان تبریز تلاش دارد تا مشکلات شهرها و روستاهای تابعه آن را احصا نموده و با ارتباط و هماهنگی با ادارات و سازمان‌ها نسبت به حل این مشکلات اقدام کند.


گفتنی است، شهرهای باسمنج، سردرود، خسروشاه و بخش مرکزی تبریز و روستاهای تابع این شهرها در حوزه شورای شهرستان تبریز قرار دارند. 


عزت و اقتدار نظام مرهون خون شهداست

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است. در سایه دفاع مردم از کیان میهن و خون هزاران شهید دوران دفاع مقدس بوده که انقلاب اسلامی تاکنون توانسته در مقابل زیاده خواهی ها و توطئه های استکبار جهانی ایستادگی کند.


وی بر همدلی و همزبانی آحاد مردم در حفاظت از ارزش‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: امروز به برکت خون شهدا و فداکاریهای مردم در دفاع مقدس، جمهوری اسلامی به الگوی ملت‌های دنیا به ویژه ملت‌های مسلمان منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ حماسه و ایثار به نسل های جدید است اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس پیروزی حق بر علیه باطل بود./935/203/ب2

ارسال نظرات