۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۸۹۴۳۸
آیت الله مقتدایی مطرح کرد؛

طلاب ادامه‌دهندگان نهضت علمی امام باقر

خبرگزاری رسا ـ رییس شوری سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه طلاب حوزه‌های علمیه در حقیقت ادامه‌دهندگان نهضت علمی امام باقر(ع) هستند، گفت: شکافنده علوم لقبی است که حضرت رسول اکرم(ص) نسبت به امام باقر(ع) بیان فرموده‌اند که خود در این جریان بزرگ علمی موضوعی قابل ‌تأمل است.
مراسم آغاز سال تحصيلي جامعه الزهرا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  پیش از ظهر امروز آئین افتتاحیه سال تحصیلی جامعه الزهرا در محل سالن اجتماعات این مرکز آموزش بین‌المللی برگزار شد.
 
در این مراسم آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به اهمیت تفقه در دین برای دست‌یابی به تولید علم تأکید کرد و گفت: امام محمدباقر(ع) با توجه به اقتضای علمی زمان خود به تبیین دقیق علوم دینی پرداختند به‌نحوی‌که لقب شکافنده علوم در میان ائمه معصوم علیهم‌السلام به این امام بزرگ اختصاص دارد.
 
آیت‌الله مقتدای با اشاره به اینکه لقب شکافنده علوم را حضرت رسول اکرم(ص) به امام محمدباقر(ع) اعطا فرمودند، گفت: امام محمدباقر(ع) نهضت علمی را پایه‌گذاری کرده‌اند که همچنان در حال اوج گرفتن است و جهان در مقابل این نهضت در تحیر علمی فرورفته است.
 
رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه طلاب حوزه‌های علمیه در حقیقت ادامه‌دهندگان این نهضت علمی هستند، ابراز داشت: طلاب خواهر باید توجه داشته باشند که تحصیل حوزوی آنان باید مقدمه‌ای برای تربیت آینده‌سازان این نهضت علمی در تاریخ اسلام باشد.
 
لازم به ذکر است که حجت‌الاسلام سید سجاد هاشمیان، مدیر جامعه الزهرا در این مراسم به تبیین مسائل آموزشی پرداخت و گفت: طلاب خواهر باید در نظر داشته باشند که فقط تحصیل اجتهادی می‌تواند آینده علمی فرزندان اسلام را تأمین کند.
 
مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه مادران مجتهد در حقیقت تضمین‌کننده آینده علمی جهان اسلام هستند، گفت: اجتهاد موضوعی است که طلاب خواهر در جامعه الزهرا باید آن را سرلوحه امور درسی خود قرار دهند./837/پ203/س
ارسال نظرات