۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۴۴۶
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی خبرداد؛

برگزاری بیش از 400 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس 25 برنامه محوری با 400 عنوان برنامه اصلی در استان خراسان شمالی اجرا می شود.
سردار مرتضوي - فرمانده سپاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار سیدحسین مرتضوی، عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه به ویژه نسل های جدید کشور است.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس موجب افتخار ملت ایران است، افزود: حماسه ای که فرزندان این سرزمین در هشت سال جنگ تحمیلی آفریدند در طول تاریخ بی نظیر است.

 

سردار مرتضوی با اشاره به فتنه ها و نقشه های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: در طول بیش از سه دهه گذشته از عمر نظام اسلامی، دشمنان چهار فتنه بزرگ را بر این ملت و نظام تحمیل کرده اند اما به فضل الهی، هوشیاری و حضور مردم و رهبری دینی، نظام اسلامی هر چهار فتنه را نیز با مؤفقیت پشت سر گذاشته است.

 

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی نخستین فتنه علیه نظام اسلامی بود، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش دسته جمعی دشمنان، آنها نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را بگیرند که این موضوع از افتخارات نظام و ملت اسلامی ایران است.

 

سردار مرتضوی فتنه سال 78، انتخابات سال 88 و فتنه هسته ای را سه فتنه دیگر دشمنان برای تضعیف و نابودی اصل نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: در هر سه مورد نیز ملت ایران با حضور به موقع در صحنه و پایمردی و پایداری در سایه درایت و رهبری ولایت فقیه، دشمنان را ناکام گذاشتند.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم حاکم شدن ارزش های اسلامی و انقلابی در کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: در این راستا تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی ممکن و شدنی است.

 

سردار مرتضوی با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر بسیار مهم است، تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تحولات زیادی در کشورهای مختلف روی داده که همه آنها نتایج صدور انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم ایران ثابت کرده اند همواره پای ارزش های خود هستند و در دفاع از آرمان های خود کوتاه نمی آیند، افزود: ابرقدرت واقعی جوانان کشور هستند و با وجود این جوانان، دشمنان هرگز نمی توانند طمع تجاوز به کشور را در سر بپرورانند.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های این نهاد همزمان با هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: برنامه های این هفته در بیش از سه هزار نقطه استان برگزار می شود.

 

سردار مرتضوی با بیان اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس 25 برنامه محوری با 400 عنوان برنامه اصلی در استان خراسان شمالی اجرا می شود، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان یاد یاران در جوار پادگان برونسی سپاه، رزمایشی با محوریت پزشکی و امداد رسانی و غیره از جمله برنامه های این هفته هستند.

 

گفتنی است، از سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است./9314/202/ب1

ارسال نظرات