۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۸۹۴۵۵
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ویژگی‌های شیعیان در کلام امام باقر

خبرگزاری رسا ـ استاده حوزه گفت: حضرت امام محمد باقر(ع) اسطوره مکتب اسلام بودند که بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) چهره واقعی دشمنان اسلام را به مردم نشان دادند.
 شهادت امام باقر(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری استاد حوزه شامگاه یکشنبه به مناسبت شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن تسلیت شهادت این امام همام، گفت: حضرت امام محمد باقر(ع) اسطوره مکتب اسلام بودند که بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) چهره واقعی دشمنان اسلام را به مردم نشان دادند.

 

وی افزود: مدت امامت امام محمد باقر(ع) 18 سال طول کشید درب منزل ایشان و فرزند بزرگوارشان حضرت امام جعفرصادق(ع) به روی همه مردم باز بود.

 

استاد حوزه عنوان کرد: زحمت حضرت امام محمد باقر(ع) و حضرت امام جعفر صادق(ع) به جایی رسیده بود که یکی از یاران ایشان وارد مسجد شدند و 900 اصحاب را دیدند که در حال مباحثه علمی بودند در حالی که سند صحبت آنها علم حضرت امام محمد باقر(ع) بود.

 

حجت‌الاسلام میرباقری اظهار داشت: گاهی انسان‌ها در حد محب اهل بیت(ع) باقی مانده و شیعه نمی‌شود، حضرت امام محمد باقر(ع) 11 شاخصه و خصوصیت شیعه را بازگو کردند که اکثر این شاخصه‌ها با این جمله شروع می‌شود که شیعه ما هرگز نخواهد بود مگر این ویژگی‌ها را داشته باشد.

 

وی با اشاره به 6 شاخصه از این یازده شاخصه گفت: یکی از شاخصه‌های شیعه به روایت امام محمد باقر(ع) این است که شیعه اهل‌بیت(ع) اگر جایی خطا کرد باید جبران و توبه کند، دیگر اینکه باید تقوای الهی داشته و زندگی او بر اساس عمل به واجبات و دوری از محرمات باشد.

 

استاد حوزه با اشاره به شاخصه‌های دیگر بیان داشت: شیعیان اهل‌بیت(ع) با فروتنی و تواضع و ادای امانت شناخته شده اهل ذکر خدا بوده نماز خود را اول وقت به جا آورده و روزه می‌گیرند، اگر نماز در زندگی انسان پررنگ شود می‌تواند انسان را از فساد نجات دهد./807/202/ب1

ارسال نظرات