۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۸۹۴۶۰

پخش زنده دعای عرفه در حرم ثامن الحجج از رسانه ملی

خبرگزاری رسا ـ مراسم معنوی و پر فیض دعای عرفه در حرم مطهر رضوی همراه با پخش زنده از برخی شبکه های رسانه ملی برگزار می شود.
عرفه

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: همزمان با نهم ذی‌الحجه و سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل، سفیر امام حسین(ع) در کوفه آیین قرائت دعای عرفه در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: مراسم پر فیض قرائت دعای عرفه ظهر روز چهارشنبه یکم مهرماه از ساعت 14 تا 17:15 در صحن جامع به همراه پخش صوت سراسری همزمان در تمامی صحن‌های اماکن متبرکه رضوی برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: در این آیبن معنوی حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، از اساتید حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی و حجت الاسلام جعفر اسلامی به قرائت دعای پر فیض عرفه می پردازند.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: در این روز پایگاه های توزیع کتاب ادعیه جهت رفاه حال زائران و مجاوران در تمام اماکن متبرکه مستقر است.

 

وی خاطرنشان کرد: «شرح فرازهایی از دعای پرفیض عرفه» سه شنبه 31 شهریور ماه ساعت 19:45 از سوی آیت الله سیداحمد علم الهدی در صحن جامع رضوی بیان می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: «سیره اخلاقی امام محمدباقر»، «شرح فرازهایی از دعای پرفیض عرفه»، «اهمیت ولایت در عبادت»، «غدیر عامل تقرب الهی»، «دین و سیاست در خطبه غدیر» و «بصیرت و دشمن شناسی در خطبه غدیر» موضوعاتی است که به همین مناسبت در حرم رضوی تبیین می شوند.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی و حجج الاسلام مرتضی حمیدی، مرتضی امین نیا، ابراهیم انصاری و اسماعیل مقری را از جمله سخنرانان این هفته حرم امام رضا(ع) برشمرد.

 

یادآور می شود، مراسم پرفیض دعای عرفه در حرم رضوی از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استانی خراسان رضوی به طور زنده پخش می شود./1308/302/ب1

ارسال نظرات