۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۸۹۴۷۳
استاد مدرسه علمیه نرجس:

امام باقر بهترین الگو برای خودسازی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد مدرسه علمیه نرجس، امام باقر(ع) را الگویی خوب برای خودسازی دانست و گفت: این حضرت در شبانه روز 150 رکعت نماز می خواندند، دائم الذکر بودند و حج و دیگر عبادت ها را به جا می آورند که الگویی خوب برای ما است.
 شهادت امام باقر(ع)

مریم پور حسینی استاد مدرسه علمیه نرجس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص سیره امام باقر (ع) گفت: برای شناخت این حضرت باید به سیره علمی، اجتماعی و عبادی ایشان توجه شود تا الگویی جامع از شخصیت این حضرت داشته باشیم.

 

وی به بحث وراثت امام باقر(ع) اشاره و اظهار کرد: در بررسی سیره این حضرت توجه به خاندان امام باقر(ع) اهمیت ویژه دارد زیرا ایشان از جانب پدر و مادر به خاندان اهل بیت (ع) متصل است.

 

پور حسینی با اشاره به حضور امام باقر(ع) در عاشورا، خاطرنشان کرد: ایشان راوی و شاهد عجیبی در عاشورا بودند و در جریان عاشورا کودک بودند که حضور داشتند.

 

استاد مدرسه علمیه نرجس در ادامه به سیره علمی امام باقر (ع) اشاره و تصریح کرد: حضرت حساسیت زمان را درک کرده بودند؛ با انحرافات فکری جامعه و کسانی که دروغ و غلو داشتند، به مبارزه می پرداختند و مردم را به قرآن ارجاع می دادند که این امر نشان از این دارد که در آن زمان حقیقت قرآن مشخص نبوده است.

 

وی اظهار کرد: امام باقر(ع) شکافنده علوم و باقرالعلوم است. شاگردان بسیاری را تربیت کرد و زمینه را برای تلاش های علمی امام صادق(ع) فراهم کرد.

 

پور حسینی در خصوص سیره اجتماعی امام باقر (ع) گفت: در اجتماع حضور فعال داشت و با دوستان با صمیمیت و محبت برخورد می کرد. تلاش ها و مجاهدات های علمی ایشان را از اجتماع و توجه به حقوق خانواده باز نمی‌داشت و به همه ابعاد توجه کامل داشتند.

 

استاد مدرسه علمیه نرجس رفتار امام صادق را الگوی رفتاری مناسب دانست و خاطرنشان کرد: ایشان با رفتار خود سوء زن ها را از خود دور می کردند و با توجه به این که در روایات نیز آمده است که کاری نکنیم که به سوء زن ها مبتلا شویم، حال برخی افراد امکاناتی را که به لحاظ موقعیت در اختیار دارند را تشریح نمی کنند و سوء زن ها زا از خود دور نمی سازند.

 

وی با اشاره به فعالیت های اقتصای پنجمین خورشید ولایت، بیان داشت: ایشان در حالی که تلاش های فراوانی داشتند، محرومان جامعه را نیز در نظر داشتند.

 

پور حسینی امام باقر(ع) را الگویی خوب برای خودسازی دانست و گفت: این حضرت در شبانه روز 150 رکعت نماز می خواندند، دائم الذکر بودند و حج و دیگر عبادت ها را به جا می آورند که الگویی خوب برای ما است./1310/302/ب3

ارسال نظرات