۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۸۹۴۹۰
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی:

قاطعیت و صراحت آیت الله خزعلی در دفاع از ولایت کم نظیر بود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: قاطعیت و صراحت مرحوم آیت الله خزعلی در دفاع از ولایت فقیه کم نظیر بود که این مهم می بایست از سوی سایر خواص به عنوان الگو استفاده شود.
حجت الاسلام معادي- مراسم گراميداشت آيت الله خزعلي در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ابراهیم معادی رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی، دیشب در آیین بزرگداشت عالم ربانی، مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی که در محل مسجد انقلاب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای فقهی و معنوی این عالم بزرگ، اظهار کرد: آیت الله خزعلی تمام عمر بابرکت خود را در راه اسلام و انقلاب و نظام دینی گذراند.

 

وی با بیان اینکه این عالم فقید در زمینه زهد و تقوا در حد اعلی بود و از نظر علمی و فقاهت نیز در زمره برترین عالمان قرن محسوب می شد، اضافه کرد: مرحوم آیت الله خزعلی در زمینه مبارزه با رژیم ستم شاهی و ایستادگی در برابر منافقان و فتنه گران نیز در قبل و بعد از انقلاب، همواره در صف مقدم قرار داشت.

 

حجت الاسلام معادی با اشاره به اینکه سراسر زندگی مرحوم آیت الله خزعلی سرشار از نقاط روشن و پرافتخار است، خاطرنشان کرد: این عضو مجلس خبرگان رهبری منشأ اقدامات، آثار و خدمات خیری برای ملت و نظام اسلامی بود که یکی از این خدمات فعالیت در زمینه غدیر و امامت و ولایت بود.

 

وی تصریح کرد: قاطعیت و صراحت مرحوم آیت الله خزعلی در دفاع از ولایت فقیه کم نظیر بود که این امر مهم می بایست از سوی سایر خواص به عنوان الگو استفاده شود.

 

حجت الاسلام معادی ادامه داد: این عالم بزرگ پا به پای انقلاب آمد و ایستادگی کرد و حتی در این راه از فرزند خویش نیز گذشت که این موضوع نشان دهنده مجاهد فی سبیل الله و مؤمن و مخلص بودن مرحوم آیت الله خزعلی در راه اسلام و انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه این عالم ربانی در زمره برجسته‌ترین مبارزان و مجاهدان در راه خدا قرار دارد، خاطرنشان کرد: آیت‌الله خزعلی اساسا یک عالم بی‌ادعا بود که با منبرهای خود سبب بصیرت افزایی نسل انقلابی و جوان کشور می شد.

 

حجت الاسلام معادی با اشاره به اینکه آیت الله خزعلی همواره دشمن سرسخت استکبار جهانی و دشمنان اسلام بود، افزود: این عالم بزرگ در برابر افرادی که از خط اسلام و انقلاب خارج می شدند موضع گیری سختی داشت و در این زمینه حتی با نزدیک ترین افراد خود نیز تعارف نداشت.

 

وی با اشاره به نقش مرحوم آیت الله خزعلی در مقابله با فتنه گران و دفاع از ولایت در سال های بعد از فتنه 88، ادامه داد: این عالم فقید در مقابل فتنه گران با صراحت و قاطعیت تمام ایستادگی کرده و حمایت بی چون و چرای خود را از ولایت فقیه و نظام اسلامی اعلام کرد.

 

گفتنی است، در این آیین که با حضور آیت الله حبیب الله مهمان نوار، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، مسؤولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، شرکت‌کنندگان با قرائت فاتحه، یاد و خاطره روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله خزعلی را گرامی داشتند.

 

آیت‌الله شیخ ابوالقاسم خزعلی از پیشکسوتان نهضت اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، صبح چهارشنبه هفته گذشته، بیست و پنجم شهریورماه در تهران درگذشت.

 

پیکر مطهر آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی جمعه هفته گذشته با حضور علما و مسؤولان کشوری از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی بر روی دستان مردم ولایت مدار تشییع و در رواق دارالزهد حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات