۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۸۹۵۰۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

عرفه بهترین فرصت برای تقویت معرفت الله در فرد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عرفه را میراث علمی و معنوی گرانبهای امام حسین (ع) دانست و گفت: عرفه بهترین فرصت براى تقویت معرفت الهى و رابطه عمیق تر با حضرت حق و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های دعای عرفه و عید قربان در اردبیل، خاطرنشان کرد: دردعای عرفه، ابتدا اوصاف پروردگارمطرح می شود و نعمت های گوناگون و فراوان الهی در خلقت و رشد و حیات انسان یاد می شود که همه زندگی او را در همه ابعاد در برگرفته و موهبت هایی که ازسوی خداوند عطا شده و در جسم و جان او متجلی است.

 

وی با بیان اینکه در این روز پیامبر خدا عبودیت خود به معبود را اثبات می کند، اضافه کرد: به همین دلیل عرفه فرصتی است نا انسان میزان خلوص در ایمان خود را سنجیده و به سوی معبود گام بردارد.

 

حجت الاسلام ستوده با اشاره به فضیلت های خواندن این دعای معنوی، بیان کرد:  زیارت امام حسین(ع) که مقابل هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بلکه بالاتر است و احادیث در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر کسی توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد، ثوابش کمتر از کسی که در عرفات باشد، نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه روایات فراوانی دربارة اعمال روز عرفه و هنگام وقوف در عرفات، به ویژه کیفیت دعا در آن نقل شده که بخشی از آنها در خصوص دعاهای آن روز، مانند دعای عرفه امام حسین و دعای امام سجّاد(ع) است، افزود: بخشی هم در اهتمام و ترغیب به دعا کردن به دیگران است، به گونهای که برخی شاگردان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه همّ خود را در آن سرزمین که دعاها در آن مستجاب است، صرف دعا برای غیر میکردند.

 

حجت الاسلام ستوده، اظهار کرد: روز عرفه بهترین فرصت براى تقویت معرفت الهى و رابطه عمیق تر با حضرت حق و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار است که باید آنرا مغتنم شمرد چرا که در چنین روزی صدای مسلمانان برای طلب معبود یکی شده و روزی است که پاکسازی روح و روان و بازگشت از گناهان تاکید شده است.

 

وی در ادامه با تاکید بر جایگاه عید قربان در میان مسلمانان خواستار برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های این روز شد و تصریح کرد: قربان به معنای نزدیک شدن انسان به هدف است و حضرت ابراهیم (ع)با توجه به امر خدا در این روز همه حجاب ‌ها و پرده ‌ها را کنار زد و به خدا نزدیک شد و به همین دلیل عید قربان به این عید شناخته می شود.

 

این مسؤول ضمن دعوت از مردم مومن و خداجوی مردم استان اردبیل  جهت شرکت در این مراسم معنوی در مساجد و مصلی ها گفت: مراسم دعای پرفیض عرفه امام حسین(ع) رأس ساعت 16 با قرائت آیاتی از قرآن کریم در مصلای اردبیل باحضور پر شور مردم ولایی و حسینی شهرستان اردبیل آغاز می شود.

 

وی افزود: دعای پرفیض عرفه امام حسین(ع) بانوای گرم یکی از مداحان استانی و با همراهی ذاکرین شهرستانی، قرائت می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ازبرگزاری این مراسم معنوی در مساجد جامع و مصلاهای سراسراستان خبرداد و افزود : مساجد و مصلاهای سرتاسر استان اردبیل در این روز مقدس و معنوی به روی تمامی علاقمندان و شرکت کنندگان باز است و این مراسم معنوی همزمان سراسرکشور رأس ساعت 16 بعدازظهر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ستوده بیان کرد: این روز مقدس و پرفیض که منتسب به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، مایع دلگرمی وشور و نشاط مذهبی دربین قشر جوان و عموم آحاد مردم است./937/202/ب3

ارسال نظرات