۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۸۹۵۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

برگزاری دعای عرفه در بیش از 320مسجد و اماکن متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری دعای پر فیض عرفه در بیش از 320 مسجد و اماکن متبرکه استان خبر داد.
دعاي عرفه در شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری دعای عرفه استان با تبریک فرا رسیدن ایام دهه غدیر و با تاکید بر هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم دعای عرفه در مازندران اظهار داشت: دعای عرفه در بیش از 320 مسجد و اماکن متبرکه شهرهای استان برگزار می شود.

 

وی در ادامه افزود: اعتقاد داشتن به بزرگی خداوند، شناخت حقیقت جهان هستی، طلب آمرزش گناهان و حلاوت ذکر خدا و عشق به خالق هستی را از معارف حقیقی دعای عرفه برشمرد.

 

حجت الاسلام شکریان گفت: عرفه روز بسیار بزرگ در بیان اهل بیت(ع) بوده و خداوند متعال بندگان خودش را در این روز مورد عفو و رحمت خاص قرار می دهد که در حدیثی از امام صادق(ع) این روز به اندازه ماه مبارک رمضان دارای ارج و منزلت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دعای عرفه بهترین فرصت برای تجدید عهد و میثاق با خداوند منان است، گفت: انسان در این دعای شریف می گوید که پروردگارا به سوی تو روی آوردم و به ربوبیت تو گواهی می دهم.

 

وی با تاکید بر این که روز عرفه بهترین فرصت برای شکستن بت های درون است، یادآور شد: این روز گرانقدر زمانی ارزنده برای رسیدن به غایت آمال عارفان و همجواری با عرش الله است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، بیان داشت:‌ مهم ترین اعمال مستحبی روز عرفه قرائت دعای عرفه است که هر کس این دعای با مضامین عمیق را بخواند مورد لطف و رحمت  الهی قرار خواهد گرفت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه مازندران، اضافه کرد: برگزاری دعای عرف در بعد از انقلاب رونق بیش تری گرفته است و در سال های اخیر بر شکوه و رونق آن افزوده شده است و بیشترین شرکت کنندگان در این مراسم معنوی جوانان و نوجوانان هستند.


استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ امسال نیز دعای روز عرفه در بیش از 320 مسجد، مصلی و حسینیه شهرهای مختلف استان مازندران، با شکوه خاصی برگزار می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، پایان دعای عرفه را زمان گرفتن عیدی از خداوند متعال دانست و خاطر نشان کرد: به یقین انسان بعد از خواندن دعای عرفه و احساس قرب به خداوند متعال رزق معنوی و مادی را طلب می کند و با این معرفتی که کسب کرده به خداوند نزدیکتر می شود و دعای عرفه در واقع زمینه ساز کسب معرفت الهی است.

 

حجت الاسلام شکریان همچنین از تشکیل ستاد ویژه برگزاری این ایام، اعزام روحانیان به مساجد و اماکن برگزاری دعای عرفه، نشست شورای کانون مداحان استان و فعال سازی هیئت های مذهبی برای برگزاری برنامه های باشکوه این ایام خبر داد./950/202/ب3

ارسال نظرات