۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۸۹۵۳۹
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد؛

ضرورت هوشیاری حوزه‌های علمیه نسبت به مسائل روز

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم بیداری و هوشیاری حوزه های علمیه در عصر حاضر نسبت به برخی از مسائل گفت: باید به این سؤال پاسخ داده شود که در عصر و جامعه کنونی وظیفه حوزه های علمیه چیست و با توجه به حدیثی از امام علی (ع) که می فرماید انسان باید فرزند زمانه خود باشد در غیر این صورت متضرر خواهد شد؛ حوزه های علمیه در عصر کنونی باید بیدار و هشیار باشند.
حجت الاسلام دکتر نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، امروز در کنگره گرامیداشت شهدای روحانی و طلبه استان زنجان، با اشاره به لزوم بیداری و هوشیاری حوزه های علمیه در عصر حاضر گفت: باید به این سؤال پاسخ داده شود که در عصر و جامعه کنونی وظیفه حوزه های علمیه چیست و با توجه به حدیثی از امام علی (ع) که انسان باید فرزند زمانه خود باشد در غیر این صورت متضرر خواهد شد؛ آیا حوزه های علمیه در عصر کنونی بیدار است.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی تحرکات جریان خاص در کشور برای افول ارزش های انقلاب افزود: یک جریان خاص در کشور می خواهد قضیه برجام را به سویی دیگر انتقال داده و همین بحث را با جریان حذف مرگ بر آمریکا و دوستی و آشتی با آمریکا را پیوند بزند و اگر توجه کرده باشید امام خامنه ای نیز در سخنان اخیر خود فرمودند که مراقب نفوذ دشمن در خاکریز خودی باشید.

 

حجت الاسلام نظری در ادامه با بیان این که ما باید خود را برای عصر ظهور آماده کنیم خطاب به طلاب تأکید کرد: اگر ما انسان قابلی باشیم قطعا امام عصر (ع) و ولی زمان روی ما نیز حساب ویژه ای باز خواهد کرد مانند حبیب بن مظاهر که در کربلا امام حسین (ع) حساب ویژه ای روی ایشان باز کرده و عَلَم ویژه ای نیز برای ایشان در نظر گرفته بود و حبیب هم در شب عاشورا آن حماسه آفرینی ها را انجام داده و دل گرمی خاصی به اهل خیام امام (ع) داد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به گستره نفوذ انقلاب اسلامی در دنیا اظهار داشت: امروز گستره دفاع مقدس نه تنها کمتر نشده بلکه بسیار نیز گسترده تر شده است و اگر قدر آن را ندانسته و از یاد ببریم مانند سوریه و عراق خواهیم شد که امروز در کشورهای اروپایی آواره شده و آن تحقیرها را متحمل می شوند؛ پس وظیفه امروز ما مقاومت و ایستادگی تا آخرین نفس و گوش به فرمان امام خامنه ای بودن است.

 

وی در ادامه با اشاره به هشدار رهبر انقلاب نسبت به شکل گیری نفاق جدید در کشور گفت: مقام معظم رهبری نسبت به تولد نفاق جدید هشدار داده و مردم و خصوصا نخبگان جامعه را نسبت به آن بیدار باش اعلام کرده است از این رو اگر امروز ما این سخن و کد رهبری را نگیریم دوباره به همان گرفتاری های فتنه 78 و 88 بر خواهیم خورد و این نفاق جدید حتی اگر در حوزه های علمیه باشد باید با آن شدیدترین نیرو شروع به مبارزه کرد چرا که به گفته شهید مطهری نفاق خطرناک تر از دشمنی است.

 

حجت الاسلام نظری در پایان با اشاره به ظهور ادبیات جدید در عرصه دیپلماسی کشور خاطر نشان کرد: این چه واژه ای است که این روزها در دستگاه دیپلماسی ما رواج یافته و همه تلاش می کنند تا اعتماد «آمانو» یا «جان کری» و در کل غربی ها را جلب کنند؟ آیا این با خط امام (ره) همخوانی دارد که برای آمریکا که در جهان و خصوصا در منطقه چهره نفاق خود را به خوبی نشان داده است اعتماد سازی کنیم؟ همان آمریکایی که با توجیه حمله به داعش در عراق بالاترین سلاح های کشتاری را به آنها تحویل داده است. /949/202/ب3

ارسال نظرات