۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۸۹۵۴۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تحصیل علم جهاد در راه خدا و انیس انسان است/ ضرورت جهاد علمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اهمیت فراگیری علوم دینی و این‌که تحصیل علم جهاد در راه خدا و انیس انسان است، گفت: جهاد علمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی امری ضروری است.
 نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز، در جمع طلاب مدارس علمیه لرستان به مناسبت سال تحصیلی حوزه های علمیه در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: تقارن مراسم سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) با ارزش و تأثیرگذار است.

 

وی با بیان این که مجموع روایات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) از دیگر معصومین(ع) بیشتر است، افزود: این دو بزرگوار علوم اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز معرفی علوم اهل بیت(ع) امروز به دوش روحانیت و علما است.

 

وی با بیان روایتی از پیامبر(ص) فراگیری علم را امری حسنه دانست و افزود: مباحثه در علم تسبیح خدای متعال است.

 

امام جمعه خرم آباد علم را انیس انسان بیان کرد و اظهار داشت: علم در زمان غریبی و تنهایی همراه و انیس انسان است.

 

علم و ایمان به انسان شرافت می بخشد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که ارزش انسان به علم است، خاطرنشان کرد: علم و ایمان به انسان شرافت می بخشد.

 

وی با اشاره به این که امروز دشمنان با ابزارهای گوناگون و شبهه افکنی به دنبال ضربه زدن به اعتقادات و باورهای دینی جوانان هستند، افزود: علم اسلحه ای در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

ضرورت جهاد علمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که شبهات به تدریج بر روحیه و رفتار انسان ها اثر می گذارند، تأکید کرد: جهاد علمی در این عرصه امری مهم و ضروری است.

 

وی با بیان این که دشمن پس از حمله نظامی و تحریم راه نفوذ به عرصه سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی را پیش گرفته است، اظهار داشت: برای مقابله با نفوذ دشمن باید جهاد علمی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی علم را زینت معنوی انسان دانست و عنوان کرد: روحانیت و طلاب باید در جهاد علمی سبقت بگیرند.

 

وی با بیان آثار علم خاطرنشان کرد: عبادت، اطاعت و خداشناسی در سایه علم محقق می شود، علم اخلاق و صله رحم را احیا می‌کند و به وسیله علم حلال و حرام شناخته می شود.

 

اخلاص شرط علم آموزی است

امام جمعه خرم آباد با بیان این که علم همراه با اخلاص اثربخش است، اظهار داشت: علم نور است و خداوند در قلب هرکسی که دوست داشته باشد، علم قرار می دهد.

 

وی اخلاص را شرط علم آموزی بیان کرد و عنوان داشت: اگر اخلاص همراه علم نباشد، علم همچون چراغی می شود که در دست دزد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نبودن اخلاص همراه علم را نیز به شمشیری توصیف کرد که در دست دیوانه ای است.

 

وی در ادامه با بیان این که تحصیل در حوزه های علمیه در سه مرحله است، تأکید کرد: طلاب باید به پیش مطالعه، مباحثه و حضور در کلاس درس توجه ویژه داشته باشند.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به تحصیل بیش از یک هزار طلبه در استان لرستان، اظهار داشت: این ظرفیت خوبی است که در آینده افراد توانمند و برجسته ای تحویل جامعه دهیم به شرطی که طلاب امروز در فراگیری علوم دینی و حوزوی از هیچ کوششی دریغ نکند.

 

وی با بیان این‌که در مدارس علمیه از سوی مدیران، اساتید و طلاب به درس اخلاق کم‌تر اهمیت داده می شود، افزود: باید در این زمینه شوق و انگیزه ایجاد شود./9459/202/ب2

ارسال نظرات